Produkty w Google Shopping obowiązkowo z numerem GTIN od lutego 2017 r.

Autor: dlahandlu.pl 1 lipca 2016 09:42

W przyszłym roku Polska dołączy do światowego projektu, uruchomionego przez Google, w którym firmy prezentujące swoje produkty oraz pliki produktowe w Google Shopping mają obowiązek znakowania numerem GTIN – Globalnym Numerem Jednostki Handlowej (ang. Global Trade Item Number), czyli unikatowym dla każdego produktu numerem kodu kreskowego. Od 14 lutego 2017 r. również polskie firmy, które mają zamiar wprowadzić swoje produkty do Google Shopping będą musiały obowiązkowo oznaczyć je numerem GTIN.

Międzynarodowa organizacja GS1 współpracująca z firmą Google w ramach umowy partnerskiej, opracowała standard opisu produktów na potrzeby Internetu. Algorytmy wyszukiwarki Google wykorzystują numery GTIN od ponad 4 lat, doceniając unikalność identyfikacji produktu, jaką zapewniają kody kreskowe. Numery GTIN stanowią najbardziej rozpowszechniony sposób identyfikacji produktów na świecie, a ich struktura gwarantuje unikalność na skalę światową. Zapewniają jednoznaczną identyfikację dowolnej jednostki w taki sposób, aby mogła ona zostać wyszukana w bazie danych, np. w celu ustalenia jej ceny, ewidencji sprzedaży, potwierdzenia dostawy lub zidentyfikowania jej zamówienia.

Wprowadzenie produktu oznaczonego numerem GTIN umożliwia pracownikom Google Shopping dokładne poznanie cech produktu. Znając szczegółowy opis Google może przygotować obszerne informacje o produkcie. Zwiększa skuteczność reklamy, która przygotowana zostaje w taki sposób, aby trafiła ona do odpowiedniego klienta. Oznaczenie numerem GTIN produktu przyspiesza proces wyszukiwania, ułatwia kupującym jego odnalezienie, a sprzedającym poprawia widoczność ich przedmiotów w Google Shopping.

Gwałtowny rozwój handlu internetowego sprawia, że prawidłowa identyfikacja produktu nabiera kluczowego znaczenia i wymaga szczególnej troski. W handlu on-line kod kreskowy ma jeszcze inne, dodatkowe zastosowanie, o którym wie nie każdy e-sprzedawca. Wymagany jest przez serwisy aukcyjne i wyszukiwarki np. eBay, Amazon, iTunes i Google, a użycie numeru GTIN premiowane jest w wynikach wyszukiwania. Sprzedawcy, którzy oznakowali już swoje produkty prawidłowym numerem GTIN, prezentując je w Google Shopping zauważyli, że współczynniki konwersji (informacja, o tym jaka część internautów odwiedzających stronę www np. zarejestrowała się, wypełniła formularz kontaktowy, dokonała zakupu itp.) wzrosły nawet o 20 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    13,83

  • Min

    9,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.