Program lojalnościowy kosztował Stokrotkę 6 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 16 maja 2016 14:23

Przychody ze sprzedaży segmentu detalicznego Emperia Holding w I kw. 2016 roku wyniosły 593 mln zł i były wyższe o 25,59 proc. rdr, przy czym wzrost sprzedaży LfL wyniósł 8,5 proc. Reszta wzrostu pochodziła z otwarć nowych placówek.

W I kw. otwarto 17 nowych sklepów: 4 supermarkety, 11 marketów, 2 sklepy franczyzowe. Jednocześnie 4 placówki zostały zamknięte, co oznacza przyrost na poziomie 13 placówek. 

W omawianym okresie sieć zintensyfikowała swoją aktywność marketingową, skupiając się na realizacji akcji promocyjnych i programów lojalnościowych. Zgodnie z informacjami akcja lojalnościowa "noże za 1 gr" kosztowała spółkę 6 mln zł, co odbiło się na spadku marży brutto o 1 proc. Stokrotka wprowadziła również nową politykę cenową w kategorii mięs, co miało istotny wpływ na poprawę postrzegania cenowego sieci przez klientów. Obniżki cen przełożyły się na spadek marży brutto o 1,3 proc. Średnia miesięczna sprzedaż z mkw. w sklepach Stokrotka wzrosła z  1226 zł w I kw. 2015 roku do 1334 w I kw. 2016 roku, czyli o 8.8 proc. Na kolejne kwartały firma planuje zwiększenie aktywności marketingowej w mediach, głównie w radiu oraz wprowadzenie nowych programów lojalnościowych "szklane pojemniki za 1 gr" oraz "50 proc. ceny za komplet garnków". Koszt nowych programów lojalnościowych powinien zamknąć się kwotą 6 mln zł. Jednocześnie wraz z firmą zewnętrzną prowadzi projekt poprawy produktywności w sklepach. Ma to szansę skutkować zmniejszeniem potrzeb pracowniczych w wysokości 1/2-1 etat na sklep. 

W I kw. uruchomione zostało centrum dystrybucyjne w Lublinie o pow. 6 tys. mkw. Jest to drugie po Teesinie, centrum logistyczne w ramach własnej sieci dystrybucji.

W ocenie władz spółki w II kw. tempo otwarć nowych sklepów powinno być podobne jak w I (ok. 15-17 placówek). W zależności od kształtu podatku możliwe jest przyspieszenie otwarć placówek franczyzowych. Jednak uruchomienie w 2016 roku 50 nowych sklepów franczyzowych może się okazać zadaniem ambitnym, jakkolwiek w ocenie Dariusza Kalinowskiego, prezesa zarządu, ciągle aktualnym. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,73

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9988

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane