Programy lojalnościowe mogą motywować także partnerów biznesowych

Autor: pr 15 marca 2017 15:37

Firmy wdrażają programy lojalnościowe przede wszystkim wtedy, gdy chcą poprawić wyniki sprzedaży. Jednak coraz częściej wykorzystują je również do rozwiązywania konkretnych problemów oraz edukacji swoich partnerów handlowych. - Większość programów lojalnościowych na polskim rynku nie wykorzystuje w pełni potencjału jakie daje to narzędzie - uważa Małgorzata Roszak-Sygocka, Digital Channel Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services.

Programy lojalnościowe od lat świetnie sprawdzają się w obszarach wsparcia sprzedaży. Marketerzy chętnie sięgają po to rozwiązanie, kiedy potrzebne jest poprawienie ogólnych wyników lub wsparcie sprzedaży konkretnej grupy produktów. Dobrze przemyślane zadania dla uczestników, skutecznie zmotywują ich do częstszych zakupów, pomogą w lepszej ekspozycji produktów na półkach lub skłonią do promocji nowości. Coraz częściej jednak przedsiębiorcy wykorzystują sprawdzone w programach lojalnościowych mechanizmy, aby zmierzyć się z wyzwaniami jakie firma stawia nie tylko przed działami marketingu czy sprzedaży, ale także przed działami produkcji, finansów czy IT.

Zdarza się, że zaległe płatności stają się dużym obciążeniem dla płynności finansowej przedsiębiorstwa. Jak skłonić podwykonawców do regularnego opłacania zaciągniętych zobowiązań? Zaproponować im za to atrakcyjne nagrody. W praktyce wygląda to tak, że za zrealizowane zamówienie kontrahenci otrzymują punkty tymczasowe, które stają się „prawdziwe” (można wymieniać je na nagrody) w momencie opłacenia faktury w określonym przedziale czasowym. Hurtownikom zaczyna zależeć na zrealizowaniu płatności, aby w pełni mogli korzystać z funkcjonalności jakie daje program.

Każda firma powinna się zastanowić czy są obszary, które może rozwijać wspólnie z kontrahentami, aby poprawić efektywność prowadzonych działań. Dobrym przykładem takiej akcji jest popularna
w ostatnich latach idea przejścia na e-fakturę. Jak zachęcić klienta, by co miesiąc logował się na platformę lub drukował dokument z załącznika maila? Wystarczy zaprosić go do programu, w którym wyjaśnimy mu dlaczego przejście na elektroniczną fakturę będzie korzystne dla obu stron i nagrodzić za dołączenie do grona klientów e-fakturowych. Kolejnym przykładem, w którym można nagradzać za realizację wspólnych celów jest system poleceń – uczestnik zaprasza do programu kolejnych. Sprawdza się to w sytuacji, gdy organizator dysponuje niewielką bazą klientów, a chce dotrzeć do szerszego grona swoich potencjalnych odbiorców. Jeśli nowy uczestnik zarejestruje się
z polecenia, to osoba polecająca otrzyma dodatkowe punkty, które może przeznaczyć na nagrodę.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    1,29

  • Min

    0,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9753

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane