PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Programy lojalnościowe - zbieranie punktów jest passé

Autor: pr 2 sierpnia 2016 12:38

Czas programów lojalnościowych polegających na żmudnym zbieraniu punktów i odroczonych benefitach powoli odchodzi do lamusa. Programy, w których nie wiadomo kiedy i jaką nagrodę otrzymamy za uzbierane punkty, nie są już dla konsumentów atrakcyjne bo chcą oni natychmiastowych benefitów za wydane pieniądze.

Od kilku dni wiadomo, że osoby korzystające z programu lojalnościowego Payback nie będą mogły tak, jak dotychczas, wymieniać punktów na nagrody rzeczowe w sklepach Empik, czy zbierać punkty, kupując rzeczy przez Allegro. Zarówno Empik, jak i Allegro wycofują się z tego programu. BZ WBK również zdecydowało się na zawieszenie wydawania kart lojalnościowych, ponieważ chce zmienić formę współpracy z operatorem programu. Z czym to się wiąże? Z wyliczeń portalu Cashless.pl wynika, że, aby za zebrane punkty Payback otrzymać telefon Samsung Galaxy Trend Plus o wartości 400 złotych, należy wydać 100 000 złotych na paliwo i zbierać te punkty przez dwadzieścia lat. 

Sklepy najczęściej oferują karty stałego klienta lub zachęcają do zbierania punktów czy pieczątek. Wymierna korzyść z promocji  jest w takich przypadkach odroczona w czasie. Nagroda, którą możemy otrzymać, jest często dalece niewspółmierna do wydanych na wszystkie punkty pieniędzy, a także czasu, który upływa od rozpoczęcia zbierania punktów do momentu odebrania nagrody. Według badań  przeprowadzonych przez Colloquy, amerykańskie gospodarstwa domowe posiadają członkostwa w średnio 29 programach lojalnościowych, ale są aktywne tylko w 12 z nich. Jednocześnie, badanie wykazuje, że zainteresowanie programami lojalnościowymi rośnie: liczba osób, które korzystają z tego typu systemów zwiększyła się o 26% w ciągu ostatnich dwóch lat. Dzieje się to jednak za sprawą nowoczesnych programów lojalnościowych, które dają wymierne korzyści, tu i teraz.

W ostatnim czasie również i w Polsce pojawiło się kilka innowacyjnych programów lojalnościowych, które zwalniają klientów z konieczności pamiętania o zaoferowanych promocjach i nie zmuszają do bycia wiernym tylko jednej marce czy firmie. Kupony rabatowe dla klientów, zwrot pieniędzy za zakupy, czy automatyczne naliczanie promocji już na poziomie terminala płatniczego to dziś nowy wymiar programów lojalnościowych.

Prostym sposobem zdobywania benefitów jest wyszukiwanie kuponów rabatowych oferowanych przez sklepy. Najczęściej nie mamy jednak czasu, aby przeglądać gazetki promocyjne czy strony internetowe każdego sklepu z osobna. Żeby rozwiązać ten problem, zespół z Poznania stworzył dedykowaną aplikację o nazwie Qpony, która w jednym miejscu zbiera wszystkie najciekawsze rabaty zniżki i promocje z wielu obszarów handlu i usług.

  • MojaGazetka 2018-01-09 19:52:48

    Niestety bywa i tak, że kupony i kody rabatowe mają różne ograniczenia, np. dotyczą tylko wybranych produktów lub można je wykorzystać dopiero powyżej jakiejś kwoty, co sprawia, że tylko dorzucamy do koszyka więcej rzeczy. My staramy się pomagać użytkownikom robić sprytne i oszczędne zakupy, bo w naszej apce Moja Gazetka trzymamy w jednym miejscu wszystkie aktualne gazetki z promocjami i przecenami :D Wypróbujcie, a sami zobaczycie <3

  • Zbieracz :) 2018-01-05 09:55:39

    zbieranie samemu punktów rzeczywiście praktycznie się nie opłaca - ja zbieram punkty w orange i z tego jest ze 2-3 złote rocznie z czego po dwóch latach przepada więc nie ma szans nic nazbierać ... więc wciągnąłem wszystkich znajomych którzy są w orange i nju i zbierają dla mnie - dalej z tego kokosów nie ma ale przynajmniej punkty nie przepadają i orange się nie bogaci :D

  • Zorientowany 2016-08-03 08:23:04

    hmm. Biedronka drukuje kupony rabatowe na paragonach, ale nikt tego nie czyta. Sprzedawcy nie są wyedukowani i nie mają czasu przy kasie na rozdawanie kuponów. Elektroniczny paragon pomoże w rozwoju rynku kuponów mobilnych, które będą automatycznie rozliczać się przy kasie a klient otrzyma bonus od producenta za lojalność. Taka jest przyszłość. Rynek olbrzymi, ale inwestycja w zbudowanie takiego biznesu jest też wysoka. Pewne jest, że Payback zniknie z rynku bo nie wnosi żadnej korzyści dla głównego beneficjenta- Klienta.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,99

  • Śr

    7,28

  • Min

    2,80

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8147

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane