Programy poleceń rekrutacyjnych rozwiążą problem braku pracowników?

Autor: dlahandlu.pl 6 marca 2017 09:52

Branża finansowa odpowiadała za aż 13 proc. ogólnej liczby ogłoszeń o pracy opublikowanych na portalu Pracuj.pl w 2016 roku. Więcej ofert zamieściły tylko firmy z branży „handel i sprzedaż”.

Z raportu amerykańskiej platformy rekrutacyjnej Jobvite „Recruiter Nation Survey” wynika, że zdaniem aż 95 proc. rekruterów walka o pracownika w najbliższych latach będzie jeszcze trudniejsza, a konkurencja między firmami bardziej zaciekła. Co zrobić w tak trudnym otoczeniu? Najlepszym rozwiązaniem jest postawienie na skuteczne i kompleksowe rozwiązania, takie jak programy poleceń rekrutacyjnych. Według trzech na czterech rekruterów (72 proc.) to właśnie one stanowią najlepszy sposób pozyskiwania kandydatów.

Można budować takie narzędzie własnymi siłami, często lepszym i tańszym rozwiązaniem jest powierzenie tego zadania zewnętrznemu partnerowi. Outsourcing w tym obszarze posiada kilka zalet, m.in. partner odpowiada za wypłacanie nagród za polecenia, pomaga zoptymalizować budżet w tym zakresie czy dostosowuje plany nagród za skuteczne polecenia w powiązaniu z retencją i wynikami produktywności pracowników.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9055

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.