Property Forum 2017: Handel powinien powrócić do centrów miast

Property News 29 września 2017 17:39

Handel w Polsce powinien powrócić do centrów miast. Nowe projekty muszą zaś oddziaływać na emocje nie skalą i liczbą mkw., ale oryginalną, niepowtarzalną ofertą oraz ponadczasową architekturą i designem. Ale uwaga - podążanie za wyjątkowością może czasem prowadzić do absurdu...

Na rynku handlowym w Polsce jest jeszcze wiele do zrobienia i to nie tylko w kontekście samych centrów handlowych, ale też innych miejsc związanych z handlem – uważają prelegenci dyskusji „Handel we współczesnym mieście europejskim, nowe rozwiązania i przykłady. Gdzie sięgają polskie ambicje?”, która odbyła się w czasie Property Forum 2017.

- Na rynku handlowym, szczególnie w Warszawie, zaczyna się wiele dziać. Pytanie, co ten sektor może zrobić dobrego dla miast? Moim zdaniem – bardzo wiele – zaznaczył Marek Tryzybowicz, Bose International Planning and Architecture.

Andrzej M. Chołdzyński, generalny projektant, architekt, AMC-Andrzej M. Chołdzyński podkreślał, że handel istniał w miastach od zawsze. - To continuum zostało zaburzone amerykańskim pomysłem na centra na przedmieściach miast. Źródłem sukcesu jest dziś powrót handlu do miast. To ważne, szczególnie w obliczu rosnącej sprzedaży internetowej - dodał.

Powrót handlu do centrów miast powoli staje się faktem. Przykładem jest Hala Koszyki, która rok temu otworzyła się dla klientów w nowej, wyjątkowej odsłonie. Koncepcję nowej Hali przygotowała pracownia JEMS Architekci, zaś za wnętrza odpowiadała Medusa Group. To pierwsze i jedyne miejsce w Polsce, gdzie pod jednym dachem świat kulinarny łączy się z przestrzenią kulturalną - a wszystko w wyjątkowym historycznym, zrewitalizowanym wnętrzu dawnego miejskiego targowiska.

- W projekcie Hali Koszyki chodziło o emocje, które obiekt ma wywołać w gościach. W październiku Hala Koszyki będzie obchodzić 1. urodziny. Przez rok odwiedziło ją 3 mln gości – podkreśla Edyta Bobek, Leasing Director, Griffin Group, które zrealizowało inwestycję. - To pierwszy tego typu obiekt w Polsce – zaznacza.

Prelegenci dyskusji byli zgodni, że miejsca handlu będą ewoluować właśnie w kierunku oferowania wielu funkcji, w tym przede wszystkim rozrywki i oryginalnej oferty gastronomicznej, ale też ciekawie zaaranżowanych przestrzeni do pracy, np. coworkingowych. Podkreślali, że sukces nowych projektów będzie tkwił nie tyle w skali i ich powierzchni, co właśnie zaskakującej, niespotykanej wcześniej ofercie. Takiej jak w Hali Koszyki i... Hali Gwardii.

Więcej na propertynews.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,49

  • Śr

    2,94

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9753

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane