Property Forum: Krakowski rynek obiektów handlowych jest daleki od nasycenia

Property News 13 grudnia 2017 11:31

W Krakowie wciąż jest miejsce na nowe obiekty handlowe. Warto jednak koncentrować się nad specyfiką nowych centrów, przyszłością są usługi, a nie sam handel. Takie wnioski płyną z sesji ”Centra Handlowe. Nowe lokalizacje na handlowej mapie Krakowa”, która odbyła się w trakcie Property Forum Kraków.

- Kraków jest wdzięcznym miastem jeśli chodzi o rynek deweloperski. Natomiast rozwój handlu nie nadąża za rozwojem gospodarczym miasta i sektora biurowego. W Krakowie jest 600 tys. mkw. powierzchni  handlowych. Jeśli spojrzymy na wskaźniki nasycenia to Kraków jest daleko za Wrocławiem czy Poznaniem. Jest tu dużo miejsca pod handel – mówi Andrzej Jarosz, Head of Research and Concept Development Mayland Real Estate Sp. z o.o.

Marta Słysz, Associate Director, Retail Agency, Cushman & Wakefield i moderatorka dyskusji podkreśliła, że stolica Małopolski zajmuje siódme miejsce w Polsce pod względem nasycenia powierzchnią  handlową na liczbę mieszkańców. Pierwszy jest Lublin, następnie:  Poznań, Wrocław, Trójmiasto, Warszawa, Łódź i Kraków.

- Kraków do tej pory nie osiągnął jeszcze przesytu powierzchnią handlową – podkreśla Piotr Niemiec, właściciel, Grupa Gastromall.  Szef sieci gastronomicznej zauważa, że nawet według planu zagospodarowania w Krakowie jest miejsce na nowe centra handlowe. Między innymi w okolicach osiedla Ruczaj czy Kliny. – Myślę, że ze względu na współczynnik nasycenia w dalszym ciągu możemy spodziewać się nowych obiektów handlowych. – Te obiekty będą miały też inna specyfikę – zauważą właściciel, Grupa Gastromall.

W październiku krakowska mapa centrów handlowych powiększyła się o jeden punkt. To liczące 42 tys. mkw. powierzchni handlowej centrum handlowe Serenada.

- Niewątpliwie Serenda trafi w oczekiwania mieszkańców chociaż nie jest w  ścisłym centrum miasta. Jest jednak zlokalizowana na jednym z najbardziej zaludnionych osiedli z dobra lokalizacją.  To się nie często zdarza w jakimkolwiek mieście. Jesteśmy bardzo zadowoleni. Mamy bardzo dobry wynik "footfallu" - 160 tys. osób tygodniowo a to nie jest docelowy potencjał miejsca - przyznaje  Andrzej Jarosz. Myślę, że rynkiem krakowskim podzielą się trzy centra: Galeria Krakowska, Bonarka i właśnie Serenada – dodaje.

- Najlepszym planowanym obiektem w Krakowie jest przebudowa Krakusa, obiekt ten musi być zmieniony bo widać, że jest z innej epoki. Z mojego punktu widzenia potrzebne są re-modelingi istniejących centrów jak np. Plaza - dodaje. 

więcej na: www.propertynews.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    3,55

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8202

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.