Property Forum: Polski rynek e-handlu wart 21,5 mld zł

Property News 24 września 2013 14:00

Property Forum: Polski rynek e-handlu wart 21,5 mld zł

21,5 mld zł warty jest polski rynek e-handlu. Sektor ten tworzy już 12 tys. e-sklepów - mówił w trakcie konferencji Property Forum 2013 Przemysław Dwojak, dyrektor Działu Customer Analytics & Sales Strategies, GfK Polonia.

Zdaniem eksperta wśród najważniejszych trendów wpływających rozwój handlu internetowego są m.in.: rozwój rynku urządzeń mobilnych oraz coraz większa popularność mediów społecznościowych.

Według właścicieli sklepów internetowych oraz ekspertów tego rynku, biorących udział w sesji E-commerce - perspektywy rozwoju branży w Polsce i jej wpływ na rozwój handlu tradycyjnego oraz centrów handlowych, polski sektor ecommerce jest na wczesnym etapie rozwoju i ma przed sobą ogromne perspektywy wzrostu. - 44 proc. badanych osób nie lubi zakupów. I ten właśnie wynik uważam za szansę na rozwój internetowej sprzedaży - uważa Grzegorz Bielecki, dyrektor operacyjny, Frisco.pl.

Przeczytaj także:

Ważne jest jednak trafienie w oczekiwania klientów oraz przyciągnięcie do sieci nowych grup użytkowników. - Klienci sklepów internetowych chcą szerokiej oferty. I właśnie ta bogata oferta jest przewagą sprzedaży internetowej nad stacjonarną - wyjaśnia Krzysztof Bajołek, prezes zarządu, Answear.com.

Radosław Wiśniewski, prezes zarządu Redan SA, dodaje, iż klient esklepu szanuje swój czas i robi zakupy, gdy ma na to ochotę. - Proces esprzedaży zmienia się. Wynika to nie tylko z rozwoju internetu, ale i psychiatrii tj. możliwości wpływania na bodźce - tłumaczy.

To właśnie emocje są wyróżnikiem między sprzedażą internetową a stacjonarną. Może się to jednak zmienić. - Jesteśmy w stanie sprzedawać w internecie nie tylko produkt, ale i emocje. Za kilka lat może dojść do kolejnych przełomów w rozwoju sprzedaży internetowej, która będzie w stanie zaspokoić zmysły dotyku czy smaku - prognozuje prezes Redanu.

Dziś na emocje właściciele esklepów mogą wpływać m.in. za pomocą wyglądu sklepów internetowych, tj layoutu witryn. - Musi być dopasowana do możliwości, ale i potrzeb klientów sklepów - zauważa Przemysław Dwojak.

Radosław Wiśniewski uważa, że dla klienta internetowego wciąż najważniejsza jest jednak cena. - Z jednej strony jest grupa sklepów internetowych, które prześcigają się w ofertach promocyjnych. Polityka cenowa wielu sklepów zakłada jednak oferowanie takich sam cen jak w sklepach tradycyjnych - podsumowuje.

Zdaniem uczestników dyskusji "niezagospodarowaną" grupą klientów rynku ecommerce w Polsce są osoby powyżej 55. roku życia. To ta część społeczeństwa najrzadziej robi zakupy w internecie, realizując je w dyskontach i centrach osiedlowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8959

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.