Property Forum: Zmiany na rynku nieruchomości handlowych wpływają na koncepcję inwestycji

Property News 8 grudnia 2014 13:39

Zmiany jakie zachodzą na polskim rynku nieruchomości handlowych mają olbrzymi wpływ na koncepcję zagospodarowania inwestycji. - O ile nowe projekty mogą dostosować się do zmieniających się potrzeb klientów, o tyle starsze obiekty potrzebują znaleźć skuteczne wyjście z patowej sytuacji - powiedział Piotr Kowalski z Rank Progress.

Konkurencja pomiędzy centrami handlowymi sprawia, że starsze obiekty muszą gruntownie przemyśleć swoją ofertę. Niedopasowany do potrzeb współczesnych najemców układ powierzchni, niewłaściwy zestaw najemców czy nieatrakcyjny wystrój mogą zaważyć na ich przyszłości.

- Tego typu projekty muszą znaleźć własną drogę, by albo odzyskać swoją pozycję, albo przejść przez gruntowną metamorfozę i na nowo pojawić się na rynku - tłumaczył Piotr Kowalski.

Jak przykład przedstawiciel Rank Progress podał jedno z centrów handlowych, które po gruntownej modernizacji zmieniło się w obiekt rozrywkowo-hotelowy. - To droga, która czasem może uratować projekt - dodał.

Innym problemem, z jakim muszą radzić sobie starsze centra handlowe, to kwestia oferty handlowej. - Dziś aktywny rozwój prowadzi około 180 najemców. Oznacza to, że w przypadku dużych aglomeracji w obiektach handlowych pojawiają się te same firmy. Dlatego deweloperzy muszą odpowiedzieć sobie na pytanie: czy dalej będziemy robić to, co inni, czy zmienimy swój pomysł na inwestycję - podsumował Kowalski.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,34

  • Min

    0,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9079

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.