PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Prozdrowotność, personalizacja i omnichannel - trendy według Nielsena

www.portalspozywczy.pl 29 stycznia 2018 14:38

Prozdrowotność, personalizacja i omnichannel - trendy według Nielsena Fot. Shutterstock.com

W 2018 roku nastąpi jeszcze bardziej widoczny rozwój produktów, które mają zapewnić konsumentom zdrowotne korzyści. Zakupy staną się jeszcze bardziej osobiste i dostosowane do potrzeb konkretnych konsumentów. Jeszcze szybciej niż w 2017 roku rozwijać się będzie omnikanałowość ze szczególnym uwzględnieniem formatu convenience - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający Nielsen Polska.

Zaznacza, że producenci z branży spożywczej dobrze oraz szybko odczytali ten sygnał i zaczęli zmieniać swój asortyment, idąc w kierunku dostarczenia zdrowszych odpowiedników. - Mam na myśli: eliminację sztucznych smaków czy barwników, zapewnienie składu pozwalającego wysłać czytelny komunikat „all natural”, produkty bez glutenu i laktozy, w których przypadku nie tak ważne jest, jaki procent społeczeństwa faktycznie cierpi na nietolerancję tych składników, ale jaki procent chce ich unikać - wyjaśnia dyrektor Nielsena.

- W 2018 roku będziemy świadkami dynamicznego rozwoju dwóch obszarów. Oba związane są z potrzebami konsumentów zdefiniowanymi, jako personal/smart/easy. Zakupy w tym roku muszą być bardziej osobiste i dostosowane do potrzeb konkretnych konsumentów. Będą musiały zajmować jak najmniej czasu, a jednocześnie być w pełni satysfakcjonujące.To oznacza wzmocnienie jeszcze większej ekspansji technologii we wszystkich obszarach zakupów, począwszy od planowania, rekomendowania koszyków i produktów, wskazywania promocji w przypadku zakupów dokonywanych w sklepie, poprzez dostawę, a skończywszy na dalszym umacnianiu się zakupów dokonywanych przez Internet - mówi ekspert.

- Drugi trend, choć już był widoczny był w roku 2017 roku to w 2018 będzie rozwijać się jeszcze szybciej – mowa tutaj o omnikanałowści ze szczególnym uwzględnieniem formatu convenience. Czy to w formie sklepów własnych czy franczyz – następować będzie zacieranie granic między kanałami, gdyż z punktu widzenia konsumenta czas i asortyment będą tak samo istotne - dodaje.

Według Szymona Mordasiewicza - myśląc w kontekście rozwoju wszystkich dóbr, czy to spożywczych czy też chemicznych - mamy do czynienia z ograniczonymi możliwościami dalszego rozwoju. - Myślę, że ten rozwój będzie bardziej liniowy niż geometryczny natomiast to, z czym się możemy mierzyć to właśnie z kategoriami, które będą musiały się skonfrontować z trendami wymienionymi przeze mnie powyżej - mówi.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    20,65

  • Śr

    11,51

  • Min

    9,57

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8523

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane