Przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom sieci priorytetem Polskiej Rady Winiarstwa

www.portalspozywczy.pl 25 stycznia 2017 19:39

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa na walnym zgromadzeniu członków ustalił priorytety na 2017 rok takie jak m.in. przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom niektórych sieci handlowych, modyfikacja banderol na wino, czy uregulowanie prawnych aspektów internetowego handlu winem. Powołano dwa nowe komitety - do spraw rozwoju rynku win gronowych i ds. rozwoju rynku napojów fermentowanych.

Było to pierwsze w nowym roku zebranie członków, na którym m.in. dyskutowano o określeniu problemów branży, których rozwiązanie przedsiębiorstwa członkowskie uznały za priorytetowe w najbliższym czasie.

W 2017 roku postanowiono  położyć duży nacisk na rozwój Rady, szczególnie w obszarze dotyczącym przedsiębiorstw importujących i dystrybuujących wina gronowe. Z myślą o nich powołany został Komitet ds. Rynku Win, ustalający zadania i kierunki działania Polskiej Rady Winiarstwa na tradycyjnym rynku winiarskim.

Sprawy producentów innych napojów fermentowych, w tym miodów pitnych, win owocowych i cydrów reprezentowane będą przez Komitet ds. Rynku Napojów Fermentowanych.

Podczas zgromadzenia zdecydowano o rozszerzeniu składu Rady Głównej PRW o Martini Polska, Dom Wina, Polska Dystrybucja Alkoholi oraz Warwin, które dołączyły do dotychczasowych członków Rady Głównej – Henkell Polska, Jantoń i Bartex Bartol.

Przeczytaj także:

Na zgromadzeniu ustalono priorytety działalności ZP PRW, wskazując na przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom niektórych sieci handlowych wobec dostawców, zmianę formy znaków akcyzy na wyroby winiarskie. Postanowiono także wypracować rozwiązanie kwestii braku dostatecznej regulacji prawnej odnośnie internetowego handlu wyrobami winiarskimi.

- Przypomniany niedawno przez media wyrok NSA z kwietnia 2016 r. w sprawie internetowego handlu alkoholem budzi poważne zastrzeżenia. Konsekwentnie odczytany pogląd trzyosobowego składu NSA prowadzi do absurdalnych wniosków, że sprzeczne z ustawą są także dostawy wina do domu klienta, który osobiście nabył trunek w sklepie, a nawet wiele z dostaw alkoholu, dokonywanych przez hurtownika do sklepu detalicznego – mówi Jerzy Kwaśniewski, prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.

Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9801

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane