Przedstawiciel Biedronki: Klienci nie utożsamiają już jakości z wysoką ceną

Autor: www.dlahandlu.pl 5 listopada 2011 18:31

Przedstawiciel Biedronki: Klienci nie utożsamiają już jakości z wysoką ceną

- Coraz więcej osób wie, że można kupować tanio, nie oszczędzając jednocześnie na jakości. Obserwujemy to na przykładzie klientów sieci Biedronka - mamy wielu stałych klientów, którzy przychodzą do nas w poszukiwaniu okazji - mówi w rozmowie z portalem www.dlahandlu.pl, Eduardo Brito, dyrektor operacyjny ds. rozwoju i członek zarządu Jeronimo Martins Dystrybucja.

- Szczególnie jest to widoczne w kategorii win: dla klientów, nawet najbardziej wymagających, coraz mniejsze znaczenie ma aura snobizmu i niedostępności - poszukują ciekawej, dobrej jakościowo oferty w atrakcyjnych cenach - dodaje Eduardo Brito.

"Smart shopping" po polsku oznacza „zakupy z głową", czyli efektywne kupowanie. - Po transformacji polskiej gospodarki kilkanaście lat temu, Polacy rzucili się w wir zakupów, wielu z nich było przekonanych, że tylko wysoka cena jest gwarancją jakości. Jednak wraz z nasyceniem rynku, a jednocześnie wraz ze wzmocnieniem klasy średniej, coraz częściej, nawet wśród osób bardzo dobrze uposażonych, wybory w trakcie codziennych zakupów kształtuje racjonalizm. Rosnąca popularność zakupów internetowych, w tym z wykorzystaniem porównywarek cenowych oraz serwisów zakupów grupowych, świadczą o chęci nabywania towarów dobrej jakości, a nawet luksusowych, w atrakcyjnych cenach. W szybszym dojrzewaniu Polaków do podejścia "smart shopping" pomogło także to, że w Polsce, w odróżnieniu od krajów zachodnich, nie było ukształtowanego przez długi czas kanonu robienia zakupów. Zresztą w USA i krajach Europy Zachodniej też obserwujemy obecnie tendencję do sprytnego robienia zakupów - w tych krajach jest to jednak również efekt kryzysu - mówi nasz rozmówca.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • biba 2011-11-17 16:31:15

    Sądząc po komentarzach, na dlahandlu aktywnie działają przedstawiciele Polskiej Izby Handlu:)

  • kasia 2011-11-17 14:35:59

    A ja do Biedronki chodzę tylko po sałatę w woreczku i artykuły przemysłowe te które są na akacjach promocyjnych. Reszta wcale mnie nie zadawala. Słodycze drogie, a co z tego, że np. Coca-Cola tańsza jak jets jej mniej niż w standardowej butelce - mydlenie oczu !!!

  • rodak 2011-11-16 15:00:35

    szanowni Państwo, każdy z nas ciężko pracuje na pieniądze, ale wielu z nas nie myśli przy ich wydawaniu! Kupując produkty sprawdzajmy masę i skład. Nie można sprzedać produktu o tej samej gramaturze i składzie 20% taniej!!! Zastanówcie się, czy lepiej żeby zarobił jakiś PSS, GS, czy Pan Kowalski, a nie Portugalczycy, którzy wyzyskują pracowników i nagminnie oszukują klientów, a do tego kasa zarobiona w Polsce inwestowana jest za granicami naszego kraju!

ZOBACZ WSZYSTKIE (7)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8226

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.