Przedświąteczne hity sprzedaży według Nielsena

Autor: Puls Biznesu 23 grudnia 2016 08:52

Na świąteczne słodkości czekoladowe Polacy wydadzą w tym roku więcej. Słodycze to niejedyni beneficjenci świątecznej gorączki zakupów. Od dna odbija się wtedy m.in. wódka, skokowy wzrost odnotowuje też groszek - pisze "Puls Biznesu".

Jak tłumaczy Joanna Rogalska, analityk Nielsena w rozmowie z "PB", w sklepach widać dużo dodatkowych ekspozycji ze słodyczami, które zajmują więcej miejsca — ze specjalnymi figurkami czy produktami całorocznymi, ale w świątecznych opakowaniach. Producenci zwiększyli liczbę produktów sezonowych. Jest też dużo atrakcyjnych ofert cenowych. To wszystko sprawia, że tegoroczne wydatki na świąteczne słodycze powinny wzrosnąć, i to mocniej niż w poprzednich latach. Sprzyjają też temu dobre nastroje konsumenckie.

W zeszłym roku w grudniu, według Nielsena, sprzedaż wolumenowa whisky top i ultrapremium była dwa razy wyższa niż średnia sprzedaż wolumenowa w ciągu pozostałych 11 miesięcy 2015 r. Rozwija się też sprzedaż wódek smakowych. W zeszłym roku w czasie świątecznym najmocniej rosły wiśniówka i pigwówka. To także dobry czas dla rumu — to drugi po lecie sezon na ten trunek, ale to w okolicy świąt Bożego Narodzenia jego sprzedaż jest najwyższa. Inne świąteczne ciekawostki?

W kategorii warzyw w puszkach, według Nielsena, największym wzrostem sprzedaży w okresie bożonarodzeniowym cieszą się kukurydza i groszek. Trzycyfrowo, bo o 122 proc., zwiększyła sprzedaż gorącej czekolady. Na listopad i grudzień przypadło natomiast prawie 60 proc. rocznej wartości sprzedaży pierników.

Więcej w "Pulsie Biznesu".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    5,74

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11052

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane