Przez najbliższe 2 lata w Łodzi nie powstanie żadne centrum handlowe

Autor: dlahandlu.pl 26 września 2016 18:59

Lata 2016-2018 przyniosą przerwę w inwestycjach w centra handlowe w Łodzi, w chwili obecnej nie buduje się żaden nowy obiekt a przyszłe projekty znajdują się we wczesnej fazie planowania - informuje firma Colliers International.

Mieszkańcy aglomeracji łódzkiej mają do dyspozycji 555 tys. mkw. GLA w 16 centrach handlowych. Nasycenie powierzchnią handlową w aglomeracji wynosi 568 mkw./1 000 mieszkańców. Jedno centrum handlowe obsługuje zatem średnio 61 250 osób. Siła nabywcza mieszkańców w przeliczeniu na metr kwadratowy centrum handlowego wynosi średnio 52 740 PLN rocznie – wynika z publikacji Colliers International „Centra handlowe w aglomeracjach II kw. 2016 r. | Łódź”.

Największym obiektem handlowym w regionie pozostaje Manufaktura o powierzchni 110 tys. mkw. GLA, z ponad 300 sklepami, punktami usługowymi i gastronomicznymi. Drugim pod względem wielkości łódzkim centrum handlowym jest Port Łódź oferujący 200 lokali o łącznej wielkości 103 tys. mkw. GLA. W ubiegłym roku w mieście oddano do użytku jedno nowe centrum handlowe - Sukcesja - o powierzchni ponad 46 tys. mkw.

— Dostępne lokale znajdują się w większości istniejących centrów handlowych, co pozwala zachować najemcom elastyczność w zakresie przyszłej ekspansji — mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.

W łódzkich centrach handlowych znajduje się 1 197 lokali, co oznacza, że jeden sklep/punkt usługowy lub gastronomiczny obsługuje średnio 820 osób. Największą grupę najemców stanowią sieci z sektorów: moda (26%), usługi (15%) oraz zdrowie i uroda (8%).

Wśród anonsowanych w końcu ubiegłego roku i pierwszej połowie 2016 r. transakcji najmu na łódzkim rynku można wymienić m.in.: Sports Direct (ok. 1 500 mkw.), C&A (ok. 1 590 mkw.) i Vapiano (ok. 950 mkw.) w Sukcesji, TK Maxx (ok. 1 730 mkw.) i Egurrola Dance Studio (800 mkw.) w Manufakturze oraz klub fitness Fabryka Formy (ok. 1 700 mkw.) w Port Łódz.

Średni współczynnik pustostanów na koniec czerwca br. wyniósł 4% (3,8% w grudniu 2015). Najwyższe czynsze osiągane w śródmiejskich centrach handlowych w Łodzi mieszczą się w przedziale 37- 39 EUR/mkw./miesiąc za lokal 100-150 mkw. na potrzeby mody.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,67

  • Min

    2,57

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.