Przychody Dino Polska wzrosły o ponad 30 proc., zysk netto o ponad 20 proc.

Autor: dlahandlu.pl 14 listopada 2017 22:00

Grupa Dino Polska S.A. wypracowała w III kwartale 2017 roku wzrost przychodów o 33,1 proc. do 1,22 mld zł, w tym wzrost sprzedaży LfL na poziomie 16,1 proc. (wobec 10,8 proc. rok wcześniej). Zysk EBITDA i wynik netto wzrosły odpowiednio o 37,3 proc. (do 108,9 mln zł) i o 22,3 proc. r/r (do 63,5 mln zł).

Narastająco po trzech kwartałach 2017 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Dino sięgnęły 3 238,6 mln zł i były o 32,2% większe niż rok temu. Oznacza to, że przychody po trzech kwartałach osiągnęły już poziom zbliżony do wypracowanego przez Grupę w całym 2016 roku. Dynamiczny wzrost przychodów był wynikiem rozwoju sieci o nowe placówki oraz wzrostu sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL), który wyniósł po trzech kwartałach 2017 r. 15,2% wobec 10,5% w analogicznym okresie rok wcześniej.

Wynik EBITDA po dziewięciu miesiącach 2017 r. wzrósł o 37,3%, do 275,2 mln zł. W okresie styczeń – wrzesień  2017 r. Grupa wypracowała zysk netto na poziomie 140,7 mln zł, co oznacza wzrost o 24,2% rok do roku.

Na koniec września 2017 roku sieć Dino liczyła 718 sklepów, o 129 sklepów więcej w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Równocześnie Grupa miała zabezpieczonych 469 lokalizacji pod budowę nowych marketów, czyli o 41,7% więcej niż przed rokiem. W okresie trzech kwartałów br. otwartych zostało łącznie 90 nowych sklepów Dino wobec 78 otwarć rok wcześniej. W III kwartale 2017 r. sieć otworzyła 41 nowych sklepów wobec 33 w III kwartale 2016 r.

Trzy kwartały 2017 r. były kolejnym okresem zwiększania skali działalności przez Grupę Dino. 32-proc. dynamika przychodów (wartościowo wzrost o 788,5 mln zł) rok do roku to efekt przede wszystkim rozwoju sieci Dino o nowe sklepy (w okresie dziewięciu miesięcy 2017 r. sieć powiększyła się o 90 placówek) jak i wzrostu przychodów ze sprzedaży w istniejących sklepach (like for like, LfL) o 15,2% r/r.

Przy wzroście skali działalności Grupa odnotowuje dobrą, stopniowo rosnącą rentowność. Marża brutto po 9 miesiącach 2017 r. wzrosła o 0,15 pp. r/r, marża EBITDA osiągnęła poziom 8,5% i była wyższa o 0,32 pp. r/r

Zgodnie ze strategią Grupa kontynuuje szybki rozwój sieci supermarketów Dino, otwierając nowe, własne sklepy i wyszukując kolejne lokalizacje pod dalszą ekspansję. Na koniec września 2017 r. Grupa miała o 129 sklepów więcej niż w analogicznym okresie 2016 r. osiągając poziom 718 sklepów. Grupa na koniec września 2017 r. zwiększyła bank ziemi i miała 469 zabezpieczonych lokalizacji pod budowę nowych marketów (w tym działki zakupione i umowy przedwstępne na zakup działek). Grupa, zgodnie z przyjętą strategią, planuje przekroczyć liczbę 1200 otwartych sklepów do końca 2020 roku.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    19,20

  • Śr

    9,28

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9961

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane