Przychody Dino Polska wzrosły o ponad 30 proc., zysk netto o ponad 20 proc.

Autor: dlahandlu.pl 14 listopada 2017 22:00

Grupa Dino Polska S.A. wypracowała w III kwartale 2017 roku wzrost przychodów o 33,1 proc. do 1,22 mld zł, w tym wzrost sprzedaży LfL na poziomie 16,1 proc. (wobec 10,8 proc. rok wcześniej). Zysk EBITDA i wynik netto wzrosły odpowiednio o 37,3 proc. (do 108,9 mln zł) i o 22,3 proc. r/r (do 63,5 mln zł).

Narastająco po trzech kwartałach 2017 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Dino sięgnęły 3 238,6 mln zł i były o 32,2% większe niż rok temu. Oznacza to, że przychody po trzech kwartałach osiągnęły już poziom zbliżony do wypracowanego przez Grupę w całym 2016 roku. Dynamiczny wzrost przychodów był wynikiem rozwoju sieci o nowe placówki oraz wzrostu sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL), który wyniósł po trzech kwartałach 2017 r. 15,2% wobec 10,5% w analogicznym okresie rok wcześniej.

Wynik EBITDA po dziewięciu miesiącach 2017 r. wzrósł o 37,3%, do 275,2 mln zł. W okresie styczeń – wrzesień  2017 r. Grupa wypracowała zysk netto na poziomie 140,7 mln zł, co oznacza wzrost o 24,2% rok do roku.

Na koniec września 2017 roku sieć Dino liczyła 718 sklepów, o 129 sklepów więcej w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Równocześnie Grupa miała zabezpieczonych 469 lokalizacji pod budowę nowych marketów, czyli o 41,7% więcej niż przed rokiem. W okresie trzech kwartałów br. otwartych zostało łącznie 90 nowych sklepów Dino wobec 78 otwarć rok wcześniej. W III kwartale 2017 r. sieć otworzyła 41 nowych sklepów wobec 33 w III kwartale 2016 r.

Trzy kwartały 2017 r. były kolejnym okresem zwiększania skali działalności przez Grupę Dino. 32-proc. dynamika przychodów (wartościowo wzrost o 788,5 mln zł) rok do roku to efekt przede wszystkim rozwoju sieci Dino o nowe sklepy (w okresie dziewięciu miesięcy 2017 r. sieć powiększyła się o 90 placówek) jak i wzrostu przychodów ze sprzedaży w istniejących sklepach (like for like, LfL) o 15,2% r/r.

Przy wzroście skali działalności Grupa odnotowuje dobrą, stopniowo rosnącą rentowność. Marża brutto po 9 miesiącach 2017 r. wzrosła o 0,15 pp. r/r, marża EBITDA osiągnęła poziom 8,5% i była wyższa o 0,32 pp. r/r

Zgodnie ze strategią Grupa kontynuuje szybki rozwój sieci supermarketów Dino, otwierając nowe, własne sklepy i wyszukując kolejne lokalizacje pod dalszą ekspansję. Na koniec września 2017 r. Grupa miała o 129 sklepów więcej niż w analogicznym okresie 2016 r. osiągając poziom 718 sklepów. Grupa na koniec września 2017 r. zwiększyła bank ziemi i miała 469 zabezpieczonych lokalizacji pod budowę nowych marketów (w tym działki zakupione i umowy przedwstępne na zakup działek). Grupa, zgodnie z przyjętą strategią, planuje przekroczyć liczbę 1200 otwartych sklepów do końca 2020 roku.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,08

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.