Przychody Emperii w górę. Rekordowa liczba otwarć Stokrotek

Autor: dlahandlu.pl 1 marca 2016 10:02

Przychody Emperii w górę. Rekordowa liczba otwarć Stokrotek Stokrotka zwiększa przychody, fot. Emperia

Przychody ze sprzedaży w IV kwartale 2015 roku wyniosły 592 795 tys. zł i były o 15,8 proc. wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (512 000 tys. zł), zaś przychody za 2015 roku wyniosły 2 094 727 tys. zł i były wyższe o 5,9 proc. niż w roku ubiegłym (1 978 010 tys. zł). Wzrost przychodów to przede wszystkim efekt wyższych przychodów segmentu detalicznego.

Zarząd planuje utrzymać szybkie tempo rozwoju sieci Stokrotka i oczekuje jej zwiększenia o 100 sklepów w 2016 roku: 20 supermarketów, 30 marketów i 50 sklepów franczyzowych.

Wynik netto za IV kwartał 2015 roku wyniósł 11.063 tys. zł, a w okresie porównawczym 13.027 tys. zł, więc był o 15,1% niższy. Wynik netto za 2015 rok wyniósł 48.320 tys. zł, a za 2014 rok 30.501 tys. zł, więc był wyższy o 58,4% niż w roku ubiegłym.

Przychody segmentu detalicznego w IV kwartale 2015 roku były wyższe o 16,07%, zaś narastająco za 2015 rok wzrost przychodów wyniósł 5,86% - 2 047 290 tys. zł wobec 1 934 007 tys. zł w 2014 roku. Wzrost przychodów to przede wszystkim efekt większej ilości placówek handlowych otwartych w 2015 roku (w IV kwartale 2015 kwartale 29 nowych sklepów, a w 2015 roku 80 nowych sklepów) oraz przyrostu przychodów w sklepach wcześniej otwartych. Wynik netto segmentu detalicznego w IV kwartale 2015 roku wyniósł 3.088 tys. zł, zaś IV kwartał 2014 roku zamknął się stratą netto 1.750 tys. zł. Wynik netto segmentu detalicznego w 2015 roku wyniósł 6.932 tys. zł, w okresie porównywalnym odnotowano stratę netto w kwocie 10.900 tys. zł.

Sprzedaż towarów za IV kw. 2015 wyniosła 1 746,2 tys. zł wobec 1 808,3 tys. zł w 2014 roku.

Sieć detaliczną Stokrotka na koniec IV kwartału 2015 roku tworzy łącznie 327 sklepów detalicznych, zaś na koniec 2014 roku było 252 sklepy (przyrost o 75 sklepów). W IV kwartale 2015 roku otwarto - 29 sklepów (16 sklepów własnych i 13 sklepów franczyzowych), zaś 1 sklep własny został zamknięty. Narastająco w 2015 roku Stokrotka otworzyła 80 sklepów (53 sklepy własne i 27 sklepów franczyzowych), zaś zamknęła 5 sklepów.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ? 2016-03-02 11:30:42

    5,9 proc za 2015 przy tej liczbie nowo otwartych sklepów... hmmm

  • klik 2016-03-01 14:48:48

    No cóż? Rozwijają się ,to zapłacą większy podatek i nie ma co płakać!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8910

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.