PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Przychody Grupy Emperia wyższe o 23,4 proc. rdr.

Autor: dlahandlu.pl 30 sierpnia 2016 09:08

Przychody Grupy Emperia wyższe o 23,4 proc. rdr. Na zdjęciu Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki, fot. PTWP

Przychody Grupy Emperia ze sprzedaży w I półroczu 2016 roku wyniosły 1,213 mld zł i były o 23,4 proc. wyższe niż w I półroczu 2015 roku. Jest to efekt dynamicznego rozwoju segmentu detalicznego. Przychody ze sprzedaży w II kwartale 2016 roku wyniosły 607.247 tys. zł roku były wyższe o 22,4 proc. niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wynik netto za II kwartał 2016 roku wyniósł 10.776 tys. zł i był wyższy od osiągniętego w roku ubiegłym o 5 proc..

W I półroczu 2016 roku sieć Stokrotka konsekwentnie umacniała swoją przewagę konkurencyjną, a także realizowała ambitny plan rozwojowy. Przychody ze sprzedaży segmentu detalicznego w I półroczu 2016 roku były wyższe o 24,2% od przychodów uzyskanych w okresie porównawczym ubiegłego roku i wyniosły 1,189 mld zł. Na wzrost przychodów wpływ miały: wzrost sprzedaży LFL (IQ2016 roku – 8,5%, IIQ2016 roku - 6,6%) oraz wysokie tempo otwarć nowych placówek detalicznych, zarówno w roku 2015, jak i w I półroczu roku 2016. W tym okresie uruchomiono łącznie 28 nowych placówek detalicznych, w tym: 9 supermarketów, 14 marketów i 5 sklepów franczyzowych. Na koniec I półrocza sieć liczyła 348 sklepów.

W I półroczu bieżącego roku segment nieruchomości osiągnął przychody na poziomie 35 mln zł oraz wypracował wyniki finansowe porównywalne do analogicznego okresu roku poprzedniego. Należy jednak zauważyć, iż na wynik I półrocza ubiegłego roku wpływ miała transakcja zbycia nieruchomości, na której segment osiągnął 7,8 mln zł zysku netto.

W I półroczu 2016 roku spółka Infinite odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 4,9% do 19,9 mln zł w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Systematycznie rósł również poziom sprzedaży usług: w II kwartale nastąpił wzrost o 25,4% w porównaniu do II kwartału ubiegłego roku, a w całym pierwszym półroczu sprzedaż usług wzrosła o 21,4% do wysokości 16,6 mln zł w porównaniu do wyniku I półrocza 2015 roku. Infinite koncentruje swoje działania na rozwijaniu nowych produktów i rozwiązań, w związku z czym inwestuje w rozbudowę zaplecza badawczo-rozwojowego. Spółka obserwuje również rynek w poszukiwaniu podmiotów do przejęć, najchętniej małych i średnich spółek o portfolio komplementarnych produktów do Infinite.

Sklepy Stokrotka mają od 200 mkw do 1000 mkw powierzchni sprzedaży i oferują od 4 do 10 tys. pozycji asortymentowych.

Segment nieruchomości – zarządza portfelem 91 nieruchomości. Inwestuje w obiekty przeznaczone do prowadzenia działalności detalicznej. Strategia inwestycyjna przewiduje koncentrację na obiektach w formie mini galerii lub parków handlowych. Wiodącą spółką w segmencie jest Elpro Development S.A.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • One 2016-09-01 22:38:12

    w ciągu dwóch lat witamy w Grupie Eurocash:)

  • jarek 2016-08-30 09:49:06

    trzymam kciuki za Stokrotkę. niech dokopią NAJEŹDŹCOM z Portugalii.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,60

  • Śr

    3,27

  • Min

    2,34

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7067

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.