Przychody Lidla rosną średniorocznie w tempie 15 proc., Kauflandu 12 proc.

Autor: dlahandlu.pl za raportem DM PKO BP 9 grudnia 2016 13:35

Przychody Lidla rosną średniorocznie w tempie 15 proc., Kauflandu 12 proc. fot. za Lidl.pl

W Polsce obecne są niemal wszystkie największe sieci działające w Europie. Największa europejska sieć Schwarz Beteiligungs działa w Polsce w segmencie super-hipermarketów pod marką Kaufland, a w segmencie dyskontów pod marką Lidl. Jak podają analitycy DM PKO BP, przychody Lidla odpowiadają 4,6% wartości całego rynku FMCG i średniorocznie rosną w tempie 15%. Ich wielkość w 2015 r. wyniosła prawie 11,7 mld zł. Natomiast przychody Kauflandu rosną w średniorocznym tempie 12% CAGR. W 2015 r. ich wartość zbliżyła się do 9 mld zł.

Lidl to założona w Niemczech sieć sklepów dyskontowych, działająca w 26 krajach europejskich. Należy razem z Kauflandem do grupy Schwarz Beteiligungs. Obecnie Lidl bardzo mocno stawia na promowanie marek własnych – udział w sprzedaży marek własnych szacuje się na około 60-70%. Przychody grupy odpowiadają 4,6% wartości całego rynku FMCG i średniorocznie rosną w tempie 15%. Ich wielkość w 2015 r. wyniosła prawie 11,7 mld zł. W spółce marża EBITDA utrzymuje się na poziomie około 4%. Lidl na koniec 2015 r. posiadał 272 mln zł gotówki netto. - Ze względu na ponadprzeciętny wysoki udział marek własnych w mixie sprzedażowym, produkowanych w spółkach należących do grupy Lidla, niemożliwym jest wygenerowanie ujemnego kapitału obrotowego, ze względu na konieczność szybkiego regulowania zobowiązań - zaznaczają analitycy DM PKO BP.

Sieć Kaufland działa w Niemczech, Czechach, na Słowacji, w Polsce, Chorwacji, Rumunii oraz Bułgarii. Pierwszy sklep w Polsce otwarto w 2001 roku. Przychody spółki rosną w średniorocznym tempie 12% CAGR. W 2015 r. ich wartość zbliżyła się do 9 mld zł, co odpowiada 3,5% wartości polskiego rynku FMCG. Grupa Kaufland krok po kroku poprawia marżę EBITDA, w 2005 r. marża wyniosła 5%. Na koniec 2015 r. dług netto spółki wyniósł blisko 1,7 mld zł. - Niezadowalający naszym zdaniem jest wskaźnik konwersji gotówki, który przy generowanych przez Kaufland wolumenach obrotów powinien być ujemny - czytamy w analizie DM PKO BP.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10814

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748653

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane