Przychody Metro AG wzrosły, ale sprzedaż w sieci Real notuje spadki

Autor: dlahandlu.pl 20 października 2017 10:23

Przychody Metro AG wzrosły, ale sprzedaż w sieci Real notuje spadki fot. shutterstock.com

Metro AG zakończyło rok finansowy 2016/2017 wzrostem sprzedaży LfL o 0,5 proc. Wzrost sprzedaży ogółem wyniósł 1,6 proc., a liczony w lokalnej walucie 1,1 proc. Spółka podała w wynikach wstępnych, że za rok 2016/2017 osiągnęła 37,1 mld euro sprzedaży.

- Poczyniliśmy znaczący postęp w czwartym kwartale, zwłaszcza w segmencie hurtowym i sprzedaży online sklepów Real – mówi  Olaf Koch, przewodniczący rady nadzorczej Matro AG.

W samym czwartym kwartale, sprzedaż ogółem koncernu Metro wyniosła 9,2 mld euro. Oznacza to wzrost sprzedaży o 0,7 proc., a licząc w lokalnej walucie – o 1,6 proc. Licząc LfL wzrost wyniósł 0,5 proc.

Zarówno Metro Cash & Carry, jak i sklepy Real zanotowały w czwartym kwartale wzrost LfL, odpowiednio o 0,5 proc. i 0,6 proc. Jednak ogółem sprzedaż sieci Real obniżyła się w czwartym kwartale, do 1,7 mld euro, czyli o 1 proc. W całym roku 2016/2017 sklepy sieci Real osiągnęły 7,2 mld euro przychodów. Oznacza to spadek ogółem o 3,2 proc. i spadek LfL o 1 proc.

Jak tłumaczy spółka pogorszenie wyników sprzedaży to efekt zamykania sklepów Real. Metro wskazuje na poprawę sytuacji w czwartym kwartale, w którym sprzedaż sieci Real ustabilizowała się i osiągnęła wzrost. - Ten pozytywny trend wynikał również z dynamicznej działalności internetowej, której towarzyszył wzrost kosztów marketingu – ocenia spółka Metro AG.

W czwartym kwartale pozytywnie na efekty sprzedaży wpłynął sklep internetowy Real, który rozwijał się między innymi dzięki nowo przejętej platformie market place Hitmeister’s. Ponadto Real oferuje możliwość zamówień online i odbioru zakupów w jednym z 9 sklepów Real, jak również usługę dostarczania zakupów do domu w wielu regionach kraju.

Na koniec września 2017 roku siec Real liczyła w Niemczech 282 sklepy. W ciągu raportowanego roku finansowego, zamknięto 3 placówki.

Natomiast Metro Cash & Carry, zanotował 7,4 mld euro sprzedaży w czwartym kwartale i 29,9 mld euro w całym roku obrotowym. Sprzedaż wzrosła odpowiednio o 1,3 proc. o 3 proc. Licząc w lokalnej walucie, wynik sprzedaży za czwarty kwartał oznacza wzrost o 2,5 proc., a za cały rok – o 2,3 proc. Sprzedaż LfL w całym roku wzrosła o 0,9 proc.

Na koniec września 2017 roku sieć placówek należąca do części hurtowej grupy Metro liczyła 759 lokalizacji w 25 krajach, w tym 104 w Niemczech, 239 w Zachodniej Europie, 283 w Europie Wschodniej i 133 w Azji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9961

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane