Przychody ze sprzedaży internetowej LPP stanowią ok. 2,6 proc. przychodów spółki

Autor: dlahandlu.pl 30 sierpnia 2016 11:12

W pierwszym półroczu 2016 roku grupa osiągnęła przychody ze sprzedaży internetowej stanowiące około 2,6 proc. jej przychodów. W drugim kwartale sprzedaż internetowa stanowiła 4,3 proc. przychodów z Polski i 2,7 proc. sprzedaży grupy.  Na koniec pierwszego półrocza spółka posiadała sklepy internetowe w Polsce każdej z sześciu marek, a sklepy Reserved w 6 krajach.

Grupa LPP miała w II kwartale 2016 roku 89,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 136,6 mln zł rok wcześniej. Wzrost to efekt bardzo dobrej sprzedaży w młodszych markach - Cropp, House, Mohito i Sinsay. Najwyższą dynamikę sprzedaży grupa LPP osiągnęła w Niemczech, Rumunii i Chorwacji. Wzrost sprzedaży wynika również ze wzrostu powierzchni handlowej - o ok. 12 proc. rdr.

Przychody LfL ze sprzedaży w I półroczu 2016 roku wzrosły o 5,7 proc., a w II kwartale 2016 roku o 6,6 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych).

Spółka podała, że koszty działalności operacyjnej wzrosły o 20,4 proc. - Koszty funkcjonowania sklepów zwiększyły się ze względu na wzrost czynszów płaconych za wynajem powierzchni sklepowej, które wynikały ze wzrostu kursu EUR/PLN, oraz z powodu wzrostu wynagrodzeń. Nastąpił również wzrost kosztów funkcjonowania centrali z powodu rozbudowy działów eCommerce, wzrostu kosztów logistyki (amortyzacja nowego centrum logistycznego, wzrost wolumenów transportowych - w tym droższych wysyłek zagranicznych), wzrostu kosztów marketingu oraz wzrostu zatrudnienia w działach zajmujących się produktem (głównie Reserved) - podała spółka w komunikacie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,08

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.