Przychody ze sprzedaży w sklepach Baltony wzrosły o 42 proc.

Autor: dlahandlu.pl 15 maja 2014 11:48

W pierwszym kwartale 2014 roku Grupa Baltona zwiększyła przychód ze sprzedaży o 66,3 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2013. Do uzyskania przychodów na poziomie 66,8 mln złotych w I kw. 2014 roku, przyczynił się wzrost sprzedaży we wszystkich segmentach operacyjnych Grupy, tj.: o 42% w segmencie sklepy, 50% w segmencie gastronomicznym oraz o 330% w dystrybucji B2B.


Pierwszy kwartał to tradycyjnie okres najniższego w ciągu roku ruchu pasażerskiego na lotniskach. Dlatego w marcu br. została otwarta pierwsza kawiarnia mieszcząca się poza granicami portów lotniczych. Jest ona zlokalizowana w hali głównej dworca PKP w Krakowie.
EBITDA w okresie sprawozdawczym była obciążona jednorazowym wpływem negatywnych różnic kursowych związanych z sytuacją polityczno-ekonomiczną na Ukrainie. Gdyby nie ten czynnik, wskaźnik byłby porównywalny z osiągniętym w I kwartale ubiegłego roku.

Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego „Baltona" S.A. ma sklepy oraz kawiarnie w lokalizacjach w Polsce, Rumunii, Belgii, Holandii, Niemczech oraz we Francji i na Ukrainie, przede wszystkim w głównych portach lotniczych. Jako lider segmentu Duty Free & Travel Retail posiada około 50 proc. udziału w rynku polskim. Ponadto zajmuje się zaopatrywaniem załóg statków i okrętów cumujących w polskich portach morskich,
a także zaopatrzeniem placówek dyplomatycznych i militarnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,40

  • Śr

    4,89

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8820

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane