Przyszłość nieruchomości handlowych według prezesa Metropolitan Investment

Property News 9 stycznia 2017 14:56

Rynek nieruchomości komercyjnych w 2016 r. wykazywał tendencje nasycenia w sektorze nieruchomości handlowych. Rozwój sektora parków handlowych stymulowany był przez wzrost zainteresowania deweloperów rynkami mniejszych miast oraz ekspansję kilku kluczowych marek sieci spożywczych takich jak Jeronimo Martins, Lidl Polska, czy Piotr i Paweł - uważa Łukasz Włodarczyk, prezes zarządu Metropolitan Investment.

Jak tłumaczy Łukasz Włodarczyk, prezes zarządu Metropolitan Investment, Polska kopiuje sprawdzony model z krajów rozwiniętych w zakresie nawyków zakupowych, co sprzyja rozwojowi konceptu niewielkich obiektów handlowo-usługowych z niezależnymi wejściami od parkingu o powierzchni do 5 tys. mkw. - Model ten sprawdza się w warunkach niższych kosztów i krótszego czasu budowy, a także umożliwia zastosowanie dogodnej stawki czynszowej i obniżenie kosztów eksploatacyjnych. Na atrakcyjność tego typu nieruchomości komercyjnych wpływa zarówno jakość najemców, jak i jej lokalizacja. Istotną rolę odgrywa także uzależnienie od silnego gracza - wylicza.

Korzystny trend rynkowy w segmencie nieruchomości otwiera nowe perspektywy dla inwestorów. - Poziom nasycenia polskiego rynku powierzchniami handlowymi jest na tyle wysoki w relacji do rynków rozwiniętych, że pozwala przypuszczać, iż w kolejnych latach ilość oddawanej do użytku powierzchni handlowej będzie spadać, a rynek skupi się przede wszystkim na optymalizacji dotychczas skomercjalizowanych powierzchni. Z pewnością znajdzie to swoje odzwierciedlenie we wzrostach wyceny dotychczas oddawanych powierzchni handlowych na rynku nieruchomości komercyjnych - prognozuje Łukasz Włodarczyk.

Propertynews.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane