PwC: Salony wystawowe ważnym elementem strategii omnichannel

Autor: pr, dlahandlu.pl 19 czerwca 2017 10:24

Chociaż tradycyjne sklepy jeszcze długo nie przejdą do historii, to ich rola cały czas ewoluuje. Obecnie jednym z ich ważniejszych zadań jest umożliwienie klientom fizycznego dostępu do produktów, które oglądają w sieci. Można się nawet pokusić o stwierdzenie, że w przypadku
niektórych firm jest to wręcz ich podstawowa funkcja - podają analitycy rynku detalicznego w PwC.

Jak czytamy w raporcie PwC "Total Retail 2017" w takim przypadku warto inwestować w placówki niebędące typowymi ogniwami łańcucha typu „push”, tylko tworzyć salony wystawowe (ang. showrooms). Fundamentalną różnicą pomiędzy salonem i sklepem jest pełniona funkcja – zasadniczą funkcją tego pierwszego nie jest sprzedaż produktów, tylko ich prezentacja. Salon ma komfortowe, czasem nawet luksusowe wnętrze, w którym można spokojnie zapoznać się z ofertą produktową, wybrać rozmiar czy kolor produktu, a potem złożyć zamówienie. Następnie produkty wysyłane są z magazynu na adres wskazany przez klienta. Salony mają inną strukturę kosztów niż tradycyjne sklepy, nie trzeba ich zasilać regularnymi dostawami i mogą być atrakcyjną alternatywą dla klientów.

Dodatkowo, salony mogą być ważnym elementem strategii omnichannel, łącząc kanały on-line z tradycyjnymi – na przykład dzięki e-kioskom, umożliwiającym przeglądanie oferty oraz składanie zamówień z poszerzonej gamy produktów. Ciekawym zjawiskiem na rynku jest rozbudowa ofert przez spółki działające dotychczas tylko w internecie właśnie o salony wystawowe. Ruch z formatu online do offline można nazwać odwrotnym do panujących trendów, wielu markom internetowym
umożliwił on szerszą ekspansję.

Jakie kategorie produktów ankietowani lubią oglądać na żywo, a następnie zamawiać w sieci? Dotyczy to na przykład urządzeń AGD czy mebli. Klienci chcą je obejrzeć przed zakupem, a następnie kupić je w internecie licząc na bardziej atrakcyjne ceny i zamawiając dostawę wprost do domu. Salony świetnie sprawdzają się również w przypadku markowej odzieży, najnowszej elektroniki czy gadżetów – te klienci często znajdują w sieci, a następnie szukają możliwości obejrzenia ich na żywo. Warto podkreślić, że niektóre towary są trudne do sprzedania w sieci – nabywcy lubią oglądać je na żywo, zapoznać się ze sposobem w jaki zostały wykonane, a także zasięgnąć porady wykwalifikowanego sprzedawcy, który może ich wspomóc w dokonaniu odpowiedniego wyboru. Na polskim rynku salony wystawowe pozwalające zapoznać się klientom
z ofertą „w realu” prowadzi na przykład oferująca meble i dodatki do domu firma Westwing czy wytwarzająca elementy wyposażenia łazienek firma Koło.

- Salony wystawowe stanowią istotne ogniwo strategii omnichannel. Część konsumentów odczuwa niechęć do zakupu przez internet produktu, którego wcześniej nie mogli obejrzeć i dotknąć. Tworząc sieć takich placówek przedsiębiorstwa z sektora handlowego dają klientom swojego rodzaju komfort i ułatwiają im podjęcie decyzji - podsumował Krzysztof Badowski, partner PwC, lider zespołu handlu
i produktów konsumenckich w regionie CEE.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,90

  • Śr

    5,13

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.