Rafał Agnieszczak: Rozwarstwienie wymywa środek rynku

Autor: gazeta.pl 19 maja 2014 10:37

- Rozwarstwienie to rzecz, która dzieje się w Polsce na każdym poziomie. To problem całej gospodarki i trzeba nauczyć się z nim żyć, czyli adresować swoją ofertę do jednej lub drugiej grupy odbiorców. To postępujący proces, w którym wymywa środek rynku - mówi Rafał Agnieszczak, założyciel fotka.pl, czy finansowo.pl w wywiadzie z gazeta.pl

I dodaje: - Dziesiątki razy cytowałem w rozmowach i wystąpieniach wywiad w "Wyborczej" z prezesem polskiego Tesco. On mówił wprost: mamy kłopot, bo pobudowaliśmy ogromne centra handlowe, ściągając sprawdzone wzorce z Zachodu, a tu Biedronka nam zabrała mniej zamożnych klientów, bogatsi też mają swoje sieci sklepów, a do tego sklepy wyspecjalizowane zaczęły nam podbierać segmenty typu RTV czy "dom i ogród". Rynek rozjechał się na segmenty. ... Teraz (Tesco) kombinuje np. z kącikami z towarem dla dzieci, zmienia wystrój itd., ale to za mało. Naprawdę trudna sytuacja, a ich francuski konkurent jeszcze rok temu wahał się, czy czasem nie wyjść z naszego kraju. W innych branżach jest podobnie....

Biedronka ... zdobyła tłumy, a teraz wdrapuje się na górę, bo na górnych półkach są lepsze marże. Biedronka, obok Polsatu, jest moim ulubionym studium przypadku - czytamy w wywiadzie z gazetą Rafał Agnieszczak.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    0,98

  • Min

    0,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.