Rank Progress notuje wyniki poniżej oczekiwań
30,8 mln zł przychodów ze sprzedaży produktów i usług oraz 2,6 mln zł zysku operacyjnego miała Grupa Rank Progress po trzech kwartałach 2013 roku.
Po dziewięciu miesiącach bieżącego roku Rank Progress, jeden z czołowych polskich deweloperów komercyjnych, odnotował 30,8 mln zł przychodów ze sprzedaży produktów i usług (bez uwzględnienia zmiany stanu produktów). Jednocześnie legnicka spółka osiągnęła 2,6 mln zł skonsolidowanego zysku operacyjnego, wobec 11,1 mln zł straty w tym samym okresie przed rokiem. Na poziomie netto grupa wykazała narastająco 17,8 mln zł straty. W samym III kwartale spółka uzyskała 10,5 mln zł przychodów oraz wygenerowała ujemny wyniki na poziomie 7,6 mln zł netto.
Kluczowy wpływ na rezultaty finansowe miały w ubiegłym kwartale przeszacowania w dół nieruchomości spowodowane głównie deprecjacją euro, która wpłynęła negatywnie na wycenę obiektów handlowych należących do legnickiego dewelopera. Wynik obniżyła również zaktualizowana wycena planowanej galerii w Pile, której planowana powierzchnia, po korekcie projektu, zmniejszyła się o 1000 mkw. Wpływ wszystkich przeszacowań na wynik netto w III kwartale to ok. - 8,7 mln zł. Dodatkowo spółka musiała rozliczyć w III kwartale koszty emisji obligacji serii D oraz odsetki od nich łącznej wysokości 1,9 mln zł.
Przeczytaj także:
- Wyniki w tym roku, jak dotychczas mijają się z naszymi oczekiwaniami, ale na osiągnięcia dewelopera komercyjnego warto patrzeć w dłuższym horyzoncie. Inwestycje takie trwają kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt miesięcy. My prowadzimy w tej chwili kilka dużych projektów, co w przyszłości pozytywnie wpłynie na nasze wyniki - zapowiada Jan Mroczka, prezes Rank Progress.
15 listopada br. zostanie otwarte chojnickie regionalne centrum handlowe - Brama Pomorza. Obecnie spółka buduje dwa kolejne obiekty: w Oleśnicy oraz w Pile. Otwarcie oleśnickiego „Pogodnego Centrum" planowane jest na I kwartał przyszłego roku. Natomiast budowa inwestycji w Pile zostanie zakończona w III kwartale 2014 roku.
Przeczytaj także:
Na etapie przygotowań do realizacji jest inwestycja w Miejscu Piastowym k. Krosna. Finalizowane są procedury administracyjne oraz negocjacje związane z wyłonieniem generalnego wykonawcy. - Wiosną przyszłego roku chcemy rozpocząć budowę galerii w Mielcu. Przymierzamy się też do rozpoczęcia inwestycji w Kielcach. Niewykluczone, że prace przygotowawcze ruszą jeszcze w tym roku. Jeśli tak będzie, obiekt oddamy nie wcześniej niż pod koniec 2015 r. - mówi Jan Mroczka.
Rank Progress jest jednocześnie bliski sprzedaży kilku swoich obiektów. Najbardziej zaawansowane rozmowy toczą się w sprawie Galerii Świdnickiej. Ich rezultatu można spodziewać się, zdaniem zarządu, w ciągu 2-3 miesięcy.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WYBRANE DLA CIEBIE
- 14:16 EEC 2018: Przedstawiciele branży rolno-spożywczej i handlu będą debatować w...
- 12:19 Hortimex: Nie wszystkie mody żywieniowe są słuszne
- 11:23 Sizeer i Ochnik najemcami Galerii Victoria
- 09:21 Magda Gessler ma własną linię przetworów owocowo-warzywnych
- 09:15 Prezes firmy iRobot: Naszą przyszłością jest przyjaźń z robotami
- 09:02 Auchan Supermarket ruszył na warszawskiej Białołęce (galeria)
- 08:46 22 kwietnia to kolejna niedziela z zakazem handlu
- Pt 16:56 GUS: Niższy wskaźnik koniunktury gospodarczej dla handlu detalicznego
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
#NieKupujKochaj - akcja pracowników Biedronki nabiera rozpędu
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Analitycy spodziewają się dobrych wyników Tesco
-
Lidl odpowiada Biedronce "tanią sobotą"
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Paweł Musiał w zarządzie Eurocashu. Odpowie za biznes detaliczny
- 3 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 4 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 5 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej
- 6 Lidl w tydzień wydał na reklamę w telewizji ponad 11,7 mln zł