Ranking Listonic: W których sieciach handlowych najchętniej robimy zakupy

Autor: dlahandlu.pl za Listonic 3 kwietnia 2018 10:03

Ranking Listonic: W których sieciach handlowych najchętniej robimy zakupy Fot. Shutterstcok.com

W roku 2017 ponad połowa zakupów była planowana w Biedronce (31,64 proc. użytkowników Listonic planuje tam zakupy) lub Lidlu (24,47 proc.). Na trzeciej pozycji uplasowała się sieć Auchan (10,16 proc.). Najwięcej straciło Tesco - wynika z "Rankingu sieci handlowych 2017", opracowanego przez firmę Listonic.

Wśród mniejszych sieci popularność zyskują takie marki, jak Dino, Polomarket, Netto czy Groszek, a w mniejszym stopniu Lewiatan, Simply Market, Delikatesy Centrum, Społem i Mila.

Z kolei zakupy w placówkach typu cash and carry są coraz mniej popularne wśród Polaków. Makro i Selgros w sumie mają 3,50 proc. udziału w zakupach rodzinnych, podczas gdy 5 lat temu miały 6 proc.

Ranking sieci spożywczych 2017 firmy Listonic, czyli sieci, w których użytkownicy list zakupów Listonic planowali zakupy, przedstawia się następująco:

1. Biedronka  31,64 proc. wskazań w 2017; 28,99  proc. w 2016 roku

2. Lidl    24,47 proc. w 2017; 22,85 proc. w 2016 roku

3. Auchan  10,16 proc. w 2017; 10,41 proc. w 2016 roku

4. Tesco  9,39 proc. w 2017; 12,35 proc. w 2016 roku

5. Kaufland  5,87 proc. w 2017; 6,69 proc. w 2016 roku

6. Carrefour   3,10 proc. w 2017; 3,51 proc. w 2016 roku

7. Selgros   1,78 proc. w 2017; 1,67 proc. w 2016 roku

8. Makro   1,71 proc. w 2017; 1,96 proc. w 2016 roku

9. Netto   1,34 proc. w 2017; 1,21 proc. w 2016 roku

10. Aldi   1,31 proc. w 2017; 2,49 proc. w 2016 roku

11. Piotr i Paweł   1,30 proc. w 2017; 1,26 proc. w 2016 roku

12. E.Leclerc  1,15 proc. w 2017; 1,21 proc. w 2016 roku

13. Stokrotka   0,76 proc. w 2017; 0,71 proc. w 2016 roku

14. Lewiatan   0,70 proc. w 2017; 0,62 proc. w 2016 roku

15. Dino  0,68 proc. w 2017; 0,40 proc. w 2016 roku

16. Polomarket   0,62 proc. w 2017; 0,50 proc. w 2016 roku

17. Intermarche  0,53 proc. w 2017; 0,54 proc. w 2016 roku

18. Simply Market   0,43 proc. w 2017; 0,35 proc. w 2016 roku

19. Groszek  0,32 proc. w 2017; 0,19 proc. w 2016 roku

20. Żabka  0,32 proc. w 2017; 0,20 proc. w 2016 roku

21. Mila   0,28 proc. w 2017; 0,22 proc. w 2016 roku

22. abc   0,24 proc. w 2017; 0,36 proc. w 2016 roku

23. Społem  0,22 proc. w 2017; 0,15 proc. w 2016 roku

24. Delikatesy Centrum  0,21 proc. w 2017; 0,13 proc. w 2016 roku

25. Spar   0,16 proc. w 2017; 0,47 proc. w 2016 roku

26.Topaz   0,13 proc. w 2017; 0,10 proc. w 2016 roku

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Czytający uważnie... 2018-04-11 18:53:49

    Artykuł z błędnymi wnioskami... "Wśród mniejszych sieci popularność zyskują takie marki, jak Dino, Polomarket, Netto czy Groszek, a w mniejszym stopniu Lewiatan..." A w rankingu Lewiatan powyżej Dino, Polomarketu czy Groszka.

  • Rs 2018-04-05 17:17:25

    Ranking bez sensu. Sieć, która ma kilkadziesiąt sklepów ma tylko 5- krotnie słabszy wynik niż sieci mające po 2-3 tyś sklepów. Najlepiej porównywać obroty albo liczbę paragonów. Ponadtto dostrzegam tu niekompetencję. Społem ma sklepy w różnych sieciach także tu wymienionych np. Lewiatan czy DC. A Piotr i Paweł przecież to 4 razy mniejszy obrót od Lewiatan. Dziecinada nie badanie.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,36

  • Śr

    3,76

  • Min

    2,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4296

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 704461

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane