Ranking sieci handlowych: Biedronka czempionem wzrostu

Autor: www.dlahandlu.pl 17 czerwca 2016 08:51

Największy wzrost udziału sieci w 2015 r. w porównaniu z 2014 r. odnotowała Biedronka (4,52 proc.), następnie Ikea (2,79 proc.) oraz Rossmann (1,05 proc.) - wynika z rankingu sieci handlowych firmy Listonic.

Natomiast w przypadku ciągłego, istotnego rozwoju sieci od 2012 r. liderami są: Biedronka (7,96 proc.), Ikea (5,96 proc.), Lidl (5,74 proc.), Kaufland (1,69 proc.) oraz Auchan (1,05 proc.).

Ranking pokazuje sieci, w których użytkownicy list zakupowych Listonic planowali zakupy.

Biedronka, Ikea i Rossmann – to sieci handlowe, które w badaniu są w swoich kategoriach najczęściej brane pod uwagę przy planowaniu zakupów. 

W kategorii zakupów spożywczych kolejność sieci na podium jest niezmienna: Biedronka, Lidl, Tesco. Biedronka zyskała niemal 5 p.p., podczas gdy Lidl nie zyskał prawie nic.Miejsca 4. i 5. zajmują Auchan i Kaufland. Największy spadek  zanotował Real, który znika z rynku, a jego sklepy są zamieniane na sklepy Auchan. Pozostałe sieci, które nieznacznie rosną, to: Aldi, Netto i Intermarche.

Przypomnijmy, w 2015 roku Biedronka koncentrowała się przede wszystkim na ulepszeniu swojej oferty, dzięki czemu sieć zanotowała wzrost liczby wizyt, a także średniej wartości paragonu. Zdaniem władz firmy, polski rynek handlowy jest nadal niezwykle konkurencyjny, a klienci zorientowani są na promocje i niską cenę.

Spółka zrealizowała swój plan rozwoju zgodnie z którym otworzyła 102 sklepy, a zamknęła 22 placówki (80 przyłączeń netto), zamykając rok sumą 2,667 sklepów. Oznacza to, że w IV kw. sieci przybyło tylko 8 sklepów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane