Raport: 10 najpopularniejszych sieci, w których robimy zakupy

Autor: dlahandlu.pl 15 stycznia 2018 09:18

Raport: 10 najpopularniejszych sieci, w których robimy zakupy Fot. Shutterstock.com

Z raportu firmy Market Side wynika, że w 2017 r. statystyczny dorosły konsument miesięcznie robił zakupy w czterech różnych sieciach handlowych, gdy w 2012 r. było to 2,5 sieci.

Najczęściej odwiedzaną siecią w Polsce jest Biedronka. W ciągu ‘ostatniego miesiąca’ było w niej 85% Polaków. Dla 46% z nas Biedronka jest najczęstszym miejscem zakupów spożywczych. Odwiedzalność Biedronki wzrosła od 2012 roku o 25 punktów procentowych.
Druga najbardziej popularna sieć to Lidl, w który w ‘ostatnim miesiącu’ zakupy zrobiło 52% badanych. Lidl również odnotował od 2012 roku bardzo duży wzrost odwiedzalności. Jest najczęstszym miejscem zakupów dla 9% Polaków. W odróżnieniu od Biedronki ma wielu klientów okazjonalnych, którzy mają inny, najczęstszy sklep.
Na trzecim miejscu znalazł się Kaufland, nazywany czasami hipermarketem dyskontowym. Zakupy w nim robi 34% Polaków, dla 7% jest to najczęstszy sklep.
Na kolejnych miejscach uplasowały się hipermarkety Auchan, zwykłe sklepy osiedlowe, supermarkety
i hipermarkety Tesco, sklepy Żabka, Netto, Intermarche, hipermarkety Carrefour, Społem i inne sieci.
Dla niemal wszystkich sieci widoczny jest wzrost penetracji (liczby kupujących) w porównaniu do badania z 2012 roku. W znacznym stopniu wynika on z wzrostu liczby sklepów w ciągu ostatnich 5 lat. Jedynie dla hipermarketów Tesco i Carrefour nastąpił nieznaczny spadek.
Drugi wyraźny trend, to rosnące współkorzystanie z różnych sieci. Niemal wszyscy klienci dowolnej sieci robią też zakupy w Biedronce, a ponad 50% w Lidlu. W 2017 roku przeciętny klient robił w ciągu ‘ostatniego miesiąca’ zakupy w 4,1 sieciach, podczas gdy w 2012 roku tylko w 2,5 sieciach.

Oto 10 sieci handlowych, w których najczęściej robimy zakupy (odpowiadający mógł zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź).

1. Biedronka - 85 proc. wskazań
2. Lidl - 52 proc. wskazań
3. Kaufland - 34 proc.
4. Auchan - 30 proc.
5. Tesco (supermarkety) - 20 proc.
6. Tesco (hipermarkety) - 19 proc.
7. Żabka - 19 proc.
8. Netto - 17 proc.
9. Intermarche - 16 proc.
10. Carrefour (hipermarkety) - 16 proc.

Klienci są bardzo zadowoleni z pięciu sieci: Kaufland, Biedronka, Aldi, Auchan i Lidl. Warto zauważyć, że są to sieci prowadzące konsekwentną politykę niskich cen. Dla Biedronki i Lidla zadowolenie utrzymało się na podobnym, wysokim poziomie, jak w 2012 roku. Dla Kauflandu, Aldi oraz Auchan wzrosło w porównaniu z 2012 rokiem.

  • Lol 2018-01-25 08:10:48

    Badanie tyczy sie obszaru calej Polski, mimo to dyskonty I tak wioda prym. Na dalszych miejscach moga zmieniac sie sieci zaleznie od wojewodztwa i to byloby bardzo ciekawe.

  • dealz 2018-01-24 08:24:47

    aldi Leclerc Lidl Kaufland Auchan, Carrefour neutralny i żadnych polskich sklepów nie potrzeba a pan vv cóż polaczek i tyle kupujący polski chłam

  • Asdw 2018-01-20 22:32:05

    A gdzie jest Piotr i Paweł?

ZOBACZ WSZYSTKIE (7)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,32

  • Śr

    6,45

  • Min

    4,67

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8198

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane