PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Raport: 50 proc. Polaków chętniej wybiera polską żywność niż zagraniczną

Autor: dlahandlu.pl 25 kwietnia 2016 13:21

Raport: 50 proc. Polaków chętniej wybiera polską żywność niż zagraniczną fot. aplikacja Pola

Kraj pochodzenia ma istotny wpływ na to, co ląduje w naszym koszyku. Sześciu na dziesięciu Polaków twierdzi, że wystarczającą zachętę do zakupu danego produktu stanowi dla nich to, że pochodzi on właśnie z Polski. Najchętniej wybieramy polską żywność, usługi finansowe oraz meble - wynika z raportu Open Research.

– Producenci coraz chętniej podkreślają polskie pochodzenie produktów. Postanowiliśmy sprawdzić, czy podczas zakupów Polacy rzeczywiście są patriotami – mówi Mariusz Pyc, Client Service Director w Open Research. Okazuje się, że patriotyzm konsumencki jest w nas wyjątkowo silnie zakorzeniony. Aż sześciu na dziesięciu Polaków twierdzi, że wystarczającą zachętę do zakupu danego produktu stanowi dla nich to, że pochodzi on właśnie z Polski. Większość z nas podczas zakupów chce wspierać rodzime marki, wydając pieniądze na właśnie ich wyroby.

Tak jest m.in. z polskimi artykułami spożywczymi. Gdy jest to podkreślone na opakowaniu, sięga po nie chętniej dokładnie połowa Polaków. Dlatego producent wody mineralnej koncern Danone, promujr markę „Żywiec Zdrój”, a niegdyś obco brzmiąca „Bonaqua” (koncern Coca-Cola) stała się „Kroplą Beskidu”.

Oprócz artykułów spożywczych, konsumenci najbardziej zachęceni polskim pochodzeniem czują się jeszcze w przypadku mebli (41 proc.) oraz produktów bankowych i ubezpieczeniowych (również 41 proc.). W działaniach marketingowych warto więc na każdym kroku tę ich polskość podkreślać.

Pochodzenie produktu ma również znaczenie w przypadku odzieży, obuwia oraz kosmetyków.

Okazuje się jednak, że przypadku niektórych towarów bardziej od polskich cenimy sobie te wyprodukowane za granicą. Polskość przeszkadza na przykład urządzeniom z kategorii RTV i AGD, bo firmy z USA i Azji zazwyczaj kojarzymy z większym zaawansowaniem technologicznym. Zagraniczne leki zaś – z wyższą jakością. Dlatego na przykład Kruger&Matz, producent wysokiej jakości słuchawek, smartfonów i tabletów chce kojarzyć się globalnie, choć marka wywodzi się z Polski.

Dane zebrane przez Open Research pokazują, że badani nie zawsze potrafią poprawnie zidentyfikować polską markę. Co ciekawe, sieć handlowa Biedronka – mimo wyjątkowo polsko brzmiącej nazwy – została uznana za markę zagraniczną aż przez 74 proc. badanych. Jak zauważają eksperci, wpływ na to może mieć szeroki rozgłos wokół sieci.

Klienci, których do zakupu najbardziej zachęca polskość produktów, to kobiety, osoby starsze (głównie w przedziale wiekowym 50-59), ale jednocześnie również lepiej wykształcone (największy odsetek posiada wykształcenie wyższe) i pochodzące z dużych miast.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    27,40

  • Śr

    16,78

  • Min

    12,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7472

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.