Raport: 70 proc. zakupów w e-sklepach opłaciliśmy online, 20 proc. mobilnie

Autor: dlahandlu.pl 27 kwietnia 2017 15:29

Klienci najchętniej płacą za pomocą płatności online, choć wciąż duża część e-sklepów nie umożliwia takiego sposobu płatności. Platforma Shoper zanalizowała, jakie metody płatności najczęściej wykorzystuje polski e-commerce.

Jak wynika z badania firmy Shoper, zakupom przez internet towarzyszą dwa silne przekonania kupujących: o większych możliwościach zakupowych w e-sklepach oraz o oszczędności czasu. Kupowanie w internecie powinno być dla klientów wygodne a kolejne etapy transakcji proste do przejścia. Z punktu widzenia kupującego najważniejszy jest wybór produktu, wybór reszty - sposobu płatności i dostawy - powinien być szybki, intuicyjny, wręcz niezauważalny. Dlatego popularnością cieszą się płatności internetowe - już blisko 70 proc. transakcji jest opłacanych w tym kanale, poprzez systemy płatności lub zwykłym przelewem.

38 proc. transakcji odbyło się poprzez systemy płatności online – tak wynika z raportu platformy dla sklepów internetowych Shoper. To zdecydowanie najwygodniejsza i najpopularniejsza metoda płatności, która w dodatku jest księgowana automatycznie i przyspiesza wysyłkę produktu.

W przypadku 31 proc. zamówień kupujący zdecydowali się na samodzielne wykonanie przelewu. Często zdarza się, że to jedyna dostępna forma płatności lub jedna z bezpłatnych metod. Kolejne 31 proc. transakcji zostało opłaconych gotówką lub kartą przy odbiorze przesyłki za pobraniem (21 proc.) lub w stacjonarnym punkcie odbioru (10 proc.). 

Płatność przy odbiorze jest wybierana szczególnie przy zamawianiu produktów droższych, kiedy to klient ma potrzebę sprawdzenia towaru przed opłaceniem. Średnia wartość tak opłacanych zamówień wynosi 310 zł. Za pobraniem listonoszowi lub kurierowi za paczkę zamawiający płacą średnio 261 zł. Za pomocą płatności online klienci płacą nie tylko częściej, ale i mniej – średnio 192 zł.

Liderem płatności online są e-sklepy z książkami i multimediami. W ten sposób ich klienci opłacili 57 proc., zamówień. W większości sklepów przelewy online stanowią wiodącą metodę płatności, wyjątkiem są jedynie sklepy z takim asortymentem jak komputery, delikatesy oraz branża hobby, w których najpopularniejsze są zwykłe przelewy. 

Choć w zakupach internetowych ciągle króluje komputer, stale zwiększa się liczba kupujących mobilnie. W badanym okresie ponad 20 proc. transakcji zostało opłaconych przez urządzenie mobilne: 17 proc. zakupów odbyła się na telefonie, 4 proc. na tablecie. Najczęściej z komputera klienci robili zwykłe przelewy. Co ciekawe, płacąc z komórki najczęściej wybieraną metodą były zamówienia za pobraniem (25 proc.), a więc de facto odroczenie płatności. Transakcje finalizowane na tablecie mają najmniejszy udział (3-4 proc.) w każdej z metod.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9392

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.