Raport: Aby kupić produkt, millennials musi go najpierw polubić

Autor: dlahandlu.pl 7 września 2016 12:26

Millennials aby kupić, musi najpierw polubić dany produkt lub usługę – to główny wniosek z raportu "NAJPIERW POKOCHAJĄ, POTEM KUPIĄ. Czy marki w Polsce są gotowe na emocjonalnych millennialsów?", opracowanego przez firmę PAYBACK we współpracy z Bain & Company.

 

Millennialsi, zwani inaczej pokoleniem Y, to osoby urodzone pomiędzy 1985 a 2000 rokiem. To grupa, która w Polsce liczy już ok. 8 mln osób. Ze względu na tak dużą liczebność (millennialsi stanowią już na przykład 30 proc. spośród wszystkich klientów banków) stali się oni dla wielu marek najważniejszą grupą docelową.

– Od poprzednich pokoleń millennialsi różnią się diametralnie. Ich decyzje zakupowe napędzane są emocjami oraz przywiązaniem do marki. To pokolenie szukające znaczenia, głębszego sensu, który stoi za produktem czy usługą. Bardzo istotna jest też autentyczność reprezentowanych przez markę wartości – mówi Michał Pieprzny, CEO PAYBACK Polska. Zdolność millennialsów do natychmiastowej weryfikacji otrzymanych informacji online, zwłaszcza w mediach społecznościowych, pozwoli im szybko wyłapać każdą niespójność w działaniach firmy.

To właśnie digitalizacja jest jednym z głównych czynników wpływających na zmianę procesu zakupowego. Nowy typ konsumenta jakim jest millennials to osoba będąca non-stop online. Spędza on w Internecie dwa razy więcej czasu niż jego rodzice, a tylko 8 proc. z nich nie posiada aktywnego konta w kanałach social media.
– Millennialsi to osoby ukształtowane przez nowe technologie, które stały się dla nich elementem koniecznym do funkcjonowania. Z naszych badań wynika na przykład, że zdecydowanie większa część młodych ludzi wolałaby zapomnieć z domu portfela, niż telefonu – mówi Kazimierz Stańczak, Senior Consultant w Bain & Company.

Co więc zrobić, aby przekonać do siebie millenialsów i sprawić, aby polubili daną markę? Z raportu PAYBACK i Bain wynika, że podstawą powinna być budowa trwałej relacji i przywiązania do firmy, opartej na emocjonalnym przekazie. Aby tego dokonać marka powinna utożsamiać się z konsumentem oraz dostarczać towar jemu dedykowany.
– Niestety, nie wszystkie marki rozumieją potrzeby nowego typu konsumentów. Ich zbadanie i określenie realnych problemów, zarówno wewnątrz organizacji jak i w bezpośrednim kontakcie z klientem, stanowi często nie lada wyzwanie. Rozwiązaniem jest implementacja skutecznych narzędzi, które pozwolą poznać i przekonać do siebie nawet najbardziej wymagającego klienta – dodaje Kazimierz Stańczak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,50

  • Śr

    3,37

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane