Raport: Blisko połowa Polaków wybiera płatności cyfrowe

Autor: dlahandlu.pl 3 stycznia 2017 14:05

46 proc. ankietowanych Polaków zadeklarowało, że dokonuje płatności elektronicznych. 36 proc. respondentów korzysta z internetowego konta bankowego, a 35 proc. z karty płatniczej. Konta typu PayU bądź PayPal wykorzystuje w realizacji płatności 29 proc. osób. 1/5 ankietowanych w raporcie Izby Gospodarki Elektronicznej „Płatności cyfrowe 2016” wskazało na aplikację mobilną w stylu BLIK, IKO, PeoPay.

Ci, którzy w przeciągu ostatnich 6 miesięcy kupowali w internecie, najczęściej wybierają szybki przelew przez serwis płatności, tzw. pay-by-link (aż 48%). Przelew tradycyjny z wpisaniem numeru rachunku bankowego wybiera 35% ankietowanych. Karta kredytowa jest równie popularna, co płatność gotówką przy odbiorze, a także jedna z najnowszych metod płatności w e-commerce. Click & collect (zamów online i odbierz w sklepie) jak dwie pozostałe wybiera 26% ankietowanych. Płatności e-commerce z użyciem urządzeń mobilnych są mniej popularne - respondenci najczęściej wskazywali na BLIKA (19%).

Adam Tochmański, dyrektor Departamentu Systemu Płatniczego NBP mówi: - Dzisiejszy konsument poszukuje rozwiązań praktycznych, także w dziedzinie dokonywania płatności. Robiąc zakupy w polskich lub zagranicznych sklepach internetowych, preferuje on płatności szybkie i wygodne w użyciu. Dla większości polskich internautów szybkość i wygoda oznacza korzystanie z coraz bogatszej oferty, a przy tym coraz bardziej nowoczesnych elektronicznych form płatności. Rozwojowi płatności cyfrowych sprzyjają: istniejące w Polsce otoczenie regulacyjne oraz zwiększający się poziom innowacyjności i zakres dostępności infrastruktury płatniczej. Badanie pokazuje, że polscy internauci cenią wysoko również pewność otrzymania zakupów, na co wskazuje nadal stosunkowo wysoki udział płatności gotówkowych przy odbiorze zakupionych produktów. Rozwój bezgotówkowych form płacenia za zakupy internetowe zapewniających bezpieczeństwo płatnika zarówno w przypadku płatności realizowanej w momencie zakupu, jak i przy odbiorze produktu, będzie sprzyjał zmniejszaniu udziału płatności gotówkowych w e-commerce i m-commerce.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9961

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane