Raport CBRE: Logistyka miejska pod presją oczekiwań konsumentów

Autor: dlahandlu.pl 25 września 2017 15:17

Na sprzedawców i dystrybutorów wywierana jest coraz silniejsza presja, aby towary konsumpcyjne, także te szybko psujące się, dostarczać do centrów miast, a przy tym często w ograniczonych ramach czasowych. Dlatego też zaistniała potrzeba stworzenia odpowiednio dostosowanych miejsc dostaw w, oraz wokół gęsto zabudowanych obszarów miejskich, które zaspokoją popyt ze strony konsumentów – wynika z raportu CBRE Logistyka „Ostatniej mili”, miejskie centra logistyczne.

Według raportu, sektor e-commerce jest wyzwaniem dla tradycyjnego łańcucha dostaw. W konsekwencji dystrybutorzy zmuszeni byli dostosować organizację swoich łańcuchów dostaw w sposób pozwalający im na przejście od tradycyjnej platformy logistycznej, opierającej się na dystrybucji regionalnej, do miejskiego formatu logistycznego przeznaczonego do obsługi najważniejszych ośrodków konsumenckich.

Kolejnym wnioskiem z raportu jest to, iż pokolenie millenialsów napędza światową konsumpcję. - Przykładowo w Wielkiej Brytanii millenialsi dokonują ponad jednej trzeciej swoich zakupów niespożywczych w Internecie, a oczekuje się, że do roku 2019 będzie tak robić już połowa z nich – czytamy w raporcie.

Ponadto, zbiory big data odgrywają coraz większą rolę w kontekście wyzwania tzw. „ostatniej mili” (z ang. last mile), jako że z punktu widzenia operatorów logistycznych stanowią one źródło kreatywnych rozwiązań, takich jak funkcje śledzenia, wysyłania, powiadamiania oraz wysyłania wiadomości do kierowców, a także usługi dostawy do sprzedawców wielokanałowych.

Innowacyjne strategie opracowywane na potrzeby „ostatniej mili” i wykorzystywane w gęsto zabudowanych ośrodkach przemysłowych na całym świecie obejmują wielopoziomowe magazyny, paczkomaty/punkty odbioru przesyłek oraz centra przeładunku przed ostateczną dostawą do odbiorcy.

- W Polsce istnieje nadal duży potencjał rozwoju e-commerce, a w dziedzinie m-commerce mamy szansę szybko stać się liderem w Europie. Oczekiwania polskich konsumentów nie są inne od tych w Europie, a wręcz odwrotnie, szybko przejmujemy nowe trendy. Odpowiedzią na wzrost sektora e-commerce jest zwiększone zapotrzebowanie na powierzchnię logistyczną i magazynową dopasowaną do specyfiki branży – mówi Emilia Filimoniuk, Konsultant, Dział Doradztwa i Badań Rynku, CBRE. Dodaje, że potrzeby “ostatniej mili” przyczyniły się w Polsce do rozwoju małych modułów magazynowych współpracujących z magazynami centralnymi.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    3,55

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8062

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.