Raport CBRE: Logistyka miejska pod presją oczekiwań konsumentów

Autor: dlahandlu.pl 25 września 2017 15:17

Na sprzedawców i dystrybutorów wywierana jest coraz silniejsza presja, aby towary konsumpcyjne, także te szybko psujące się, dostarczać do centrów miast, a przy tym często w ograniczonych ramach czasowych. Dlatego też zaistniała potrzeba stworzenia odpowiednio dostosowanych miejsc dostaw w, oraz wokół gęsto zabudowanych obszarów miejskich, które zaspokoją popyt ze strony konsumentów – wynika z raportu CBRE Logistyka „Ostatniej mili”, miejskie centra logistyczne.

Według raportu, sektor e-commerce jest wyzwaniem dla tradycyjnego łańcucha dostaw. W konsekwencji dystrybutorzy zmuszeni byli dostosować organizację swoich łańcuchów dostaw w sposób pozwalający im na przejście od tradycyjnej platformy logistycznej, opierającej się na dystrybucji regionalnej, do miejskiego formatu logistycznego przeznaczonego do obsługi najważniejszych ośrodków konsumenckich.

Kolejnym wnioskiem z raportu jest to, iż pokolenie millenialsów napędza światową konsumpcję. - Przykładowo w Wielkiej Brytanii millenialsi dokonują ponad jednej trzeciej swoich zakupów niespożywczych w Internecie, a oczekuje się, że do roku 2019 będzie tak robić już połowa z nich – czytamy w raporcie.

Ponadto, zbiory big data odgrywają coraz większą rolę w kontekście wyzwania tzw. „ostatniej mili” (z ang. last mile), jako że z punktu widzenia operatorów logistycznych stanowią one źródło kreatywnych rozwiązań, takich jak funkcje śledzenia, wysyłania, powiadamiania oraz wysyłania wiadomości do kierowców, a także usługi dostawy do sprzedawców wielokanałowych.

Innowacyjne strategie opracowywane na potrzeby „ostatniej mili” i wykorzystywane w gęsto zabudowanych ośrodkach przemysłowych na całym świecie obejmują wielopoziomowe magazyny, paczkomaty/punkty odbioru przesyłek oraz centra przeładunku przed ostateczną dostawą do odbiorcy.

- W Polsce istnieje nadal duży potencjał rozwoju e-commerce, a w dziedzinie m-commerce mamy szansę szybko stać się liderem w Europie. Oczekiwania polskich konsumentów nie są inne od tych w Europie, a wręcz odwrotnie, szybko przejmujemy nowe trendy. Odpowiedzią na wzrost sektora e-commerce jest zwiększone zapotrzebowanie na powierzchnię logistyczną i magazynową dopasowaną do specyfiki branży – mówi Emilia Filimoniuk, Konsultant, Dział Doradztwa i Badań Rynku, CBRE. Dodaje, że potrzeby “ostatniej mili” przyczyniły się w Polsce do rozwoju małych modułów magazynowych współpracujących z magazynami centralnymi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,62

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9201
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane