Raport CBRE o stołecznych ulicach handlowych: Nowy Świat najdłuższą restauracją w Europie

Autor: dlahandlu.pl 12 grudnia 2017 15:28

Raport CBRE o stołecznych ulicach handlowych: Nowy Świat najdłuższą restauracją w Europie fot. Shutterstock

Rozwój ulic handlowych w Warszawie obrał trochę inny kurs niż ten, który przewidywano jeszcze 3 lata temu, i który przeważa w większości stolic europejskich. Zamiast rosnącego udziału najemców z sektora modowego oraz marek luksusowych, na głównych ulicach handlowych w Warszawie swoją pozycję znacząco umocnił sektor gastronomiczny – wynika z raportu CBRE.

Agencja doradcza CBRE postanowiła zbadać kondycję warszawskich ulic handlowych i skonfrontować swoje prognozy z 2014 roku z dzisiejszą rzeczywistością w nowym raporcie „Warszawskie Ulice Handlowe”.

Jak wynika z badań CBRE, rozwój ulic handlowych podążył w innym kierunku niż się spodziewano. Większość bo aż 35 proc. lokali przy głównych ulicach handlowych w Warszawie wynajmują najemcy z branży gastronomicznej, 28 proc. lokali zajmuje sektor modowy, natomiast 10 proc. to sektor usług. Niepokojąca tendencją jest ogólny wzrost liczby pustostanów w centrum stolicy - z 7 proc. w 2014 roku do obecnych 10 proc.

- Rozkwit sektora gastronomicznego najlepiej widać na ul. Nowy Świat w Warszawie, która ma szansę zyskać miano najdłuższej restauracji współczesnej Europy. Aż 60 proc. lokali w tym miejscu stanowią najemcy gastronomiczni, podczas gdy udział najemców modowych spadł o 3p.p. w przeciągu ostatnich trzech lat. Podobnie sytuacja wygląda na Placu Zbawiciela i Placu Konstytucji, które dzięki bogatej ofercie gastronomicznej stały się jednymi z najmodniejszych miejsc spotkań nie tylko Warszawiaków, a także odwiedzających miasto turystów – czytamy w raporcie CBRE.

Marki modowe nie wynajmują lokali wzdłuż głównych ulic Warszawy, ale to nie znaczy, że nie są obecne w centrum stolicy. Podejmując decyzję o ulokowaniu swojego sklepu w Warszawie często decydują się na sprawdzone już przez inne znane marki destynacje handlowe takie jak: popularne domy handlowe z wieloletnią tradycją – Wars, Sawa i Junior, dom handlowy VitkAc z markami luksusowymi, jak również tradycyjne centrum handlowe Złote Tarasy. Dużym zainteresowaniem cieszą się również powstające lokale handlowe w projektach wielofunkcyjnych takich jak przebudowywany obecnie Ethos na Pl. Trzech Krzyży, czy modernizowany hotel Europejski.

- Obecność projektów z funkcją handlową w centrum miasta może być zagrożeniem, ale też i szansą na pobudzenie i sprowokowanie bardziej dynamicznego rozwoju ulic handlowych. Istniejąca w nich koncentracja handlu zachęca kolejnych najemców do pojawienia się w sąsiedztwie sprawdzonej już przez innych destynacji zakupowej. W 2018 roku w Warszawie dostępny będzie kolejny tego typu projekt – CEDET, oferujący 7000 mkw. powierzchni handlowej. Tworzenie się destynacji handlowych, które są skupiskami najemców o podobnym profilu z pewnością sprzyja uporządkowaniu przestrzeni miejskiej – mówi Agata Czarnecka, zastępca dyrektora, Dział Doradztwa i Analiz Rynkowych, CBRE.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,31

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8520

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 690655

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane