Raport Deloitte: Firmy czeka rewolucja w kwestii zarządzania zasobami ludzkimi
Rosnące oczekiwania i aspiracje młodych ludzi przyczynią się do zmian w podejściu firm do spraw związanych z zatrudnieniem i organizacją pracy. Wynika to z tego, że podstawą oceny przedsiębiorstw nie są już tylko kryteria finansowe czy jakość produktów i usług. Obecnie firmy ocenia się na podstawie relacji z pracownikami, klientami oraz lokalną społecznością, a także ich ogólnym wpływem na środowisko i społeczeństwo – wynika z raportu firmy Deloitte „Global Human Capital Trends 2018”.
- Firmy coraz częściej rozumieją, że ich sukces jest nierozerwalnie związany z wpływem społecznym, który generują. Wiodące światowe organizacje już dawno włączyły odpowiedzialność do swoich strategii biznesowych. Teraz, dzięki zmianom, które zachodzą przy udziale rosnących oczekiwań i aspiracji młodych ludzi, wpływ społeczny wchodzi mocno w nowy obszar – HR – czytamy w raporcie Deloitte.
Tematem raportu Deloitte Global Human Capital Trends 2018 jest radykalna zmiana, z którą będą musieli zmierzyć się liderzy biznesowi na całym świecie: gwałtowna popularyzacja idei firmy odpowiedzialnej, z misją, przyczyniającej się do pozytywnej zmiany społecznej.
Przeczytaj także:
Transformacja kultury organizacyjnej w oparciu o zmiany społeczne, oczekiwania nowych pracowników w zakresie elastyczności czasu i miejsca pracy, nowych ścieżek kariery, spłaszczania struktur zespołów – to wyzwania, z którymi będą mierzyły się działy Human Resources.
- W 2018 roku jesteśmy świadkami ważnych zmian w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, miejsca pracy oraz technologii wykorzystywanych w celach biznesowych. Tegoroczne badanie, przeprowadzone wśród ponad 11 tysięcy liderów biznesowych i HR-owych w 124 krajach, w tym 198 z Polski, a także rozmowy z przedstawicielami kadry kierowniczej największych organizacji naszych czasów pozwalają stwierdzić, że czekają nas diametralne zmiany – głosi raport.
Przeczytaj także:
Wśród czynników wymuszających gwałtowne tempo zmian można wyróżnić trzy główne trendy: siłę jednostki (głównie za sprawą pokolenia milenialsów), wypełnianie przez biznes misji społecznej oraz wpływ zmian technologicznych na zrównoważony rozwój.
W grupie milenialsów kapitał społeczny w ogromnym stopniu determinuje wybór miejsca zatrudnienia i wpływa na decyzje zakupowe. Aż 86% młodych ludzi uważa, że sukces przedsiębiorstwa należałoby postrzegać również w innych kategoriach, nie tylko w kategorii wyniku finansowego. W wielu krajach ta grupa już stanowi większość pracowników, a z czasem ich wpływ będzie się tylko zwiększał. Na umacnianie pozycji jednostki korzystnie wpływa rosnące usieciowienie, dzięki któremu możliwe jest wyszukiwanie informacji na temat firm i oferowanych przez nie produktów, wyrażanie swoich opinii szerokiej publiczności oraz angażowanie się w ruchy społeczne w czasie rzeczywistym na całym świecie.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
WYBRANE DLA CIEBIE
- Wt 20:56 Sfinks Polska dokonał odpisu aktualizacyjnego wartości znaku Chłopskie Jadło...
- Wt 17:54 JLL: W budowie kolejne 380 tys. mkw. powierzchni handlowej
- Wt 17:46 Obok Biedronki we Wronkach powstanie park handlowy
- Wt 15:37 McDonald's z usługą dowozu we Wrocławiu
- Wt 15:03 Sieć Putka: Konsumenci traktują kanapki jako produkt typowo śniadaniowy
- Wt 14:57 Założyciel Stokrotki inwestuje w FinTech
- Wt 14:54 Carrefour podpisał kontrakty farmerskie z dostawcami warzyw i owoców
- Wt 14:53 Płyty gazowe IKEA mogą emitować czad. Koncern rusza z akcją naprawczą
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
Starbucks: Przyjdź po kawę ze swoim kubkiem
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Lidl odpowiada Biedronce "tanią sobotą"
-
Na niehandlowych niedzielach mogą skorzystać takie sieci jak: Biedronka,...
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Analitycy spodziewają się dwucyfrowych wzrostów sprzedaży LPP i CCC
- 3 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 4 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej
- 5 Media Expert wchodzi do Rybnika
- 6 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »SZUKAJ PRZETARGÓW
POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Praga Południe (Grochów), Chrzanowskiego 8b, Osiedle Mieszko, OM2_62
- Mieszkanie, Warszawa Praga Południe (Grochów), Chrzanowskiego 8b, Osiedle Mieszko, OM2_59
- Mieszkanie, Warszawa Praga Południe (Grochów), Chrzanowskiego 8b, Osiedle Mieszko, OM2_38
- Mieszkanie, Warszawa Praga Południe (Grochów), Chrzanowskiego 8b, Osiedle Mieszko, OM2_36