PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Raport Deloitte: Liczba lokalizacji click and collect wzrośnie w tym roku o 20 proc.

www.portalspozywczy.pl 5 lutego 2015 11:24

Polska wkracza w trzecią falę transformacji technologicznej - wynika z raportu przygotowanego przez Deloitte. Obserwowane zmiany mają wpływ na handel, co potwierdza rosnąca liczba lokalizacji typu click and collect. W obecnym roku w całej Europie ma ich być o 20 proc. więcej niż w ubiegłym roku, czyli pół miliona.

System click and collect umożliwia konsumentom odbiór towarów zakupionych przez internet w określonych miejscach, takich jak wydzielona przestrzeń sklepu, centra handlowe, czy paczkomaty. Ta forma handlu bardzo dynamicznie rozwija się również w Polsce. Korzystają z niej takie firmy jak Tesco, Empik oraz Zara.

W przypadku sklepów Tesco usługa dostępna jest w około 30 lokalizacjach, jednak zgodnie z zapowiedziami w perspektywie kilku najbliższych lat ma objąć wszystkie punkty w kraju.

Empik oferuje możliwość odbioru zamówienia online w swoich salonach, w ponad 100 miastach w całej Polsce.

Ciekawe rozwiązania wprowadził Supersam.pl. Platforma umożliwia zamówienie online oraz osobisty odbiór artykułów z różnych punktów detalicznych. Jednocześnie dzięki wprowadzonym udogodnieniom, klient może wyszukać punktu odbioru na podstawie podanego kodu pocztowego.

Kilka sposobów odbioru zamówień online przewiduje Merlin.pl. Klienci mogą wybrać dogodną lokalizację, wśród których znajdują się firmowe punkty Merlin, sklepy Małpka Express oraz Kolporter. Dodatkowo możliwy jest odbiór w wybranych kioskach Ruchy w ramach usługi Paczka w Ruchu oraz w Paczkomatach InPost.

W przypadków sklepów odzieżowych Zara, klienci mogą odebrać zamówiony towar w wybranych sklepach na terenie kraju.

Z badania Deloitte dotyczącego świątecznych zakupów wynika, że 41 proc. polskich konsumentów przy wyszukiwaniu produktów korzysta ze sklepów internetowych. 32 proc. respondentów łączy wyszukiwanie produktów w sklepach internetowych oraz tradycyjnych placówkach handlowych.

W porównaniu do roku 2012 liczba konsumentów korzystających przy zakupach głównie z internetu wzrosła w 2014 roku aż o 12 proc. Jednocześnie ciągle 60 proc. badanych Polaków deklaruje, że wybiera sklepy tradycyjne, aby móc dokonać końcowego zakupu wybranego produktu.

Konsumenci, którzy wybierają usługi typu Click and Collect wskazują szereg zalet tego typu zakupów. Istotna przede wszystkim oszczędność czasu, możliwość odbioru towaru bez oczekiwania w kolejce, ograniczenie kosztów dostawy oraz możliwość odbioru zakupów o dowolnej porze (w przypadku punktów zlokalizowanych poza sklepami, np. paczkomaty).

Czternasta edycja corocznego raportu TMT Predictions prezentuję prognozy na najbliższe 12 - 18 miesięcy w obszare sektora Technologii, Mediów oraz Telekomunikacji na świecie. Prognozy oparte są na infomracjach pochodzących od klientów firm członkowskich w ramach sieci Deloitte z całego świata, a także informacjach wewnętrzych oraz pogłębionych wywiadach z analitkami branżowymi i rozmowach przeprowadzonych z organizacjami handlowymi.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ikomersiak 2015-03-04 12:47:37

    Jest wiele podmiotów, które radzą sobie o wiele lepiej z tą usługą niż te wymienione w artykule. Rossmann oferuje odbiór już we wszystkich sklepach w 3 godziny od zamówienia. Sklepy z AGD i RTV mają bardzo dużo punktów odbioru, cześć też współpracuje ze stacjami paliw. Warto zobaczyć gdzie można odebrać zamówienie za darmo zamiast płacić za kuriera.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,32

  • Śr

    6,01

  • Min

    4,62

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8032

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.