Raport: Jakie są źródła ruchu w sklepach internetowych

Autor: dlahandlu.pl 8 sierpnia 2017 14:17

Za największą część ruchu w sklepach internetowych odpowiadają wejścia z wyszukiwarki – wynika z raportu platformy Shoper. Dużą rolę odgrywają też wejścia bezpośrednie i kanały social media. Najlepszą konwersję dają kampanie display i emailowe, a nowych użytkowników przynoszą sklepom płatne wyniki wyszukiwania - wynika z raportu platformy e-commerce Shoper.

Które kanały generują najwięcej unikalnych sesji? Największa liczba wejść, bo ponad 38 proc., to wejścia z wyszukiwarek - użytkownicy wpisują słowa kluczowe (poszukiwane kategorie, produkty, marki), a o wejściu decyduje głównie pozycja w wynikach wyszukiwania. Bardzo wysoki, choć dwukrotnie niższy udział (18 proc.) w generowaniu ruchu na stronie mają wejścia bezpośrednie, czyli takie, gdy użytkownik zna adres sklepu i wchodzi na stronę wpisując bezpośrednio adres. Porównywalnie (17 proc.) wypadają social media. Duże znaczenie w utrzymaniu ruchu w serwisie odgrywa płatne wyszukiwanie (13,5 proc.) oraz referrals, czyli odesłania (12 proc.). Z punktu widzenia budowania zasięgu nieistotne okazują są takie kanały komunikacji z klientem, jak kampanie e-mail czy display, których udział w ściąganiu użytkowników na stronę oscyluje w granicach promila. Na poziom ruchu na stronie największy wpływ ma zatem sama rozpoznawalność marki i lojalność względem niej oraz odpowiednie przygotowanie sklepu pod kątem treści w nim zawartych.

Przychody w e-sklepie
Udział w przychodach poszczególnych kanałów zazwyczaj pozostaje zbliżony do udziału w sesjach. Odrobinę większy udział w przychodach niż w sesjach mają użytkownicy wchodzący na stronę z płatnych wyników wyszukiwania oraz z mediów społecznościowych. Świadczy to o tym, że ci klienci dokonują zakupów o większej wartości koszyka.
Skuteczność kampanii czy też istotność poszczególnych źródeł ruchu dla przychodów sklepu opisuje współczynnik konwersji. Pokazuje, ile osób z odwiedzających serwis dokonało zakupu. Najwyższy współczynnik konwersji ecommerce mają kampanie display (3,25 proc.) oraz emailowe (2,81 proc.). Co ciekawe to właśnie kanały najmniej istotne pod względem generowania ruchu na stronie - z tego typu kampanii wejść jest niewiele, ale dzięki odpowiedniemu targetowaniu odbiorców, wchodząc na stronę są oni bliżsi decyzji zakupowej.

Czynnik rozwoju e-sklepu: nowi użytkownicy
Tym, co pozwala na rozwój sklepu jest przede wszystkim pozyskiwanie nowych klientów. W Google Analytics ich obecność wskazuje średni miesięczny procent nowych sesji. Pokazuje on jaką część pozyskanych z danego kanału sesji stanowią użytkownicy, którzy są na stronie sklepu po raz pierwszy. Z danych wynika, że najlepszym sposobem pozyskania nowych użytkowników są płatne wyniki wyszukiwania – aż 70 proc. pozyskanych tym sposobem wejść stanowią nowi użytkownicy. Dopiero na kolejnym miejscu znajdują się dotychczasowi faworyci czyli organic i direct (po 68 proc.). Wysoko w tej kategorii plasują się również media społecznościowe – 62 proc.
Płatne kampanie pozwalają trafiać do dobrze dobranych, potencjalnie zainteresowanych oferowanymi produktami odbiorców. Zwiększenie liczby nowych użytkowników w sklepach odbywa się dzięki płatnym wynikom wyszukiwania i działaniom w mediach społecznościowych. Dopiero na bazie wyników z płatnych działań należy skupić się na optymalizowaniu strony pod tych właśnie użytkowników (popularnie zwane SEO). Takie podejście pozwala uniknąć kosztownych błędów. Rynek jest dziś odwrócony, wszyscy zaczynają od SEO, ale jeśli nie opiera się ono na trafnych założeniach, nie przekłada się odpowiednio na konwersję.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,80

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8185

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563051

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.