Raport: L’Oréal Paris najcenniejszą kosmetyczną marką świata

Autor: dlahandlu.pl 13 czerwca 2017 17:07

L’Oréal Paris to najcenniejsza marka świata w kategorii kosmetycznej już piąty rok z rzędu – tak wynika z rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 za rok 2017, ogłoszonego przez WPP i Kantar Millward Brown. W ciągu ostatniego roku wartość marki L’Oreal Paris wzrosła o 2% do poziomu 23,9 mld USD po sukcesie strategii budowania lojalności i większym ukierunkowaniu na klienta. Najszybciej rosnące marki to Lancôme (czwarta najcenniejsza kosmetyczna marka świata) oraz Shiseido (nr 13, awans z miejsca14. w roku 2016). Obie zwiększyły wartość o 10% – odpowiednio do poziomu 9,4 mld USD oraz 2,7 mld USD.

Łączna wartość pierwszej piętnastki marek kosmetycznych w rankingu BrandZ wzrosła w ostatnim roku o 1%. W tym okresie marki mierzyły się z wyzwaniami związanymi z wdarciem się na rynek nowych marek niszowych, wahaniami kursów walutowych oraz presją na obniżanie marż związaną z promocjami kuponowymi i cenowymi. Łączna wartość marek z tego sektora w okresie od 2015 do 2016 r. pozostała bez zmian.

W kategorii kosmetycznej, która jest silnie utowarowiona i oferuje szeroki wybór produktów, marki podejmowały działania, aby się wyróżnić, odpowiadając na coraz bardziej zróżnicowane potrzeby konsumentów oraz koncepcje urody, wprowadzając spersonalizowane produkty i porady kosmetyczne. 

Wiele marek podjęło próbę zwiększenia swojego zasięgu i atrakcyjności, wchodząc w nowe podkategorie i zwracając się do nowych grup odbiorców. Przykładowo Lancôme – klasyczna marka ogólnie preferowana przez nieco starsze użytkowniczki – wprowadziła błyszczyk Juicy Shaker dla młodszych kobiet, a Gillette (-1%) opracowała produkty przeznaczone dla rosnącej grupy konsumentów w nieco starszym wieku.

Konsumenci stają się coraz mniej lojalni wobec marek, a media społecznościowe odgrywają coraz większą rolę w ich wyborach. W tym kontekście marki podejmują dążenia do budowania silniejszej więzi z klientami. Na przykład marka L’Oréal Paris zaprosiła do współpracy pięć brytyjskich blogerek specjalizujących się w zagadnieniach urody. W ten sposób powstał sztab urody L’Oréal (L’Oréal Beauty Squad), którego celem było budowanie głębszych relacji z konsumentkami. Marki korzystały również z innowacji technologicznych, aby ułatwić konsumentom życie i zwiększyć dostępność produktów: L’Oréal Paris i Lancôme opracowały możliwość bezpośredniego zakupu przez aplikację mobilną, bloga lub film instruktażowy na YouTube.

Pierwsza piętnastka rankingu BrandZ w branży kosmetycznej mierzy się z konkurencją ze strony innowacyjnych niszowych start-upów, jak np. Too Faced, które korzystają z tego, że konsumenci są gotowi bez większego bólu zmieniać marki i potrafią spełniać ich oczekiwania związane z większą personalizacją oferty. Marki lokalne takie jak Boots, nr 7 (Wielka Brytania), Wardah (Indie), Avene (Francja), Fair and Lovely (Indie) czy O Boticário (Brazylia), wraz z markami własnymi detalistów, również stanowią zagrożenie dla marek globalnych ze względu na swoje dobre rozumienie potrzeb lokalnych konsumentów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    7,83

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9628

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane