Raport: Morele.net z najlepszym pozycjonowaniem w Google

Autor: dlahandlu.pl 25 października 2017 14:17

Dwie polskie platformy – Senuto oraz NapoleonCat – przygotowały raport o popularności marek z branży RTV i AGD na Facebooku oraz ich widoczności w wyszukiwarce Google w pierwszym kwartale 2017 roku.

Widoczność w Google

Patrząc na pierwszy kwartał 2017 roku i na to, jak prezentują się w organicznych wynikach wyszukiwania w Google firm z branży RTV/AGD, nie trudno zauważyć, że niekwestionowanym liderem w każdym przedziale jest morele.net. Serwis jest widoczny na największą ilość fraz zarówno w TOP3 (46 423 fraz kluczowych), TOP10 (125 647 fraz kluczowych) i TOP50 (382 049 fraz kluczowych).

Na drugim miejscu, tuż za nimi uplasowało się RTV EURO AGD i to w dwóch przedziałach – w TOP3 firma pojawia się w organicznych wynikach wyszukiwania na 40 446 fraz kluczowych, w TOP10 natomiast na 125 393 frazy kluczowe, czyli z niewielką stratą do lidera.

Trzecia pozycja w przedziałach TOP3 i TOP10 należy do mediamarkt.pl – dość duża strata do drugiego miejsca na podium w TOP3 – 25 040 fraz kluczowych czyli aż 15 406 fraz mniej niż RTV EURO AGD, w TOP10 mediamarkt.pl jest widoczny na 104 250 słów kluczowych.

Co ciekawe w przedziale TOP50 widoczne jest niewielkie przetasowanie, gdzie to mediamarkt.pl
zajmuje drugie miejsce w rankingu z 358 233 frazami kluczowymi w TOP50, natomiast trzecia pozycja przypadła RTV EURO AGD, który jest widoczny na 350 543 frazy kluczowe w tym przedziale.

 

Widocznośc na Facebooku

W pierwszym kwartale 2017 niekwestionowanym liderem w branży RTV/AGD pod kątem popularności na Facebooku był Samsung (1 396 252 fanów), który jako jedyny zgromadził na swoim fanpage’u ponad 1 mln fanów. Na drugim miejscu, jednakże daleko za liderem, bo ze stratą ponad pół miliona fanów, znalazła się marka Dyson (886 857 fanów). Trzecie miejsce zaś przypadło w udziale marce Media Expert (312 778 fanów), której po piętach deptał Media Markt Polska (312 150 fanów).

Największy wzrost popularności (1 029%) w ciągu roku zanotował Indesit, zwiększając liczbę swoich fanów ponad 10-krotnie. Warto zauważyć, że w pierwszym kwartale 2016 marka ta gromadziła wokół swojego facebookowego profilu niecałe 15 tys. zainteresowanych użytkowników. Kolejne wyróżnienia pod kątem szybkości pozyskiwania fanów należą się markom Dyson (396%), MG home (263%), SodaStream (234%) oraz Solgaz (194%). W analizowanym okresie zaledwie 3 marki odnotowały spadek popularności. Najwięcej fanów, bo ponad 5,5 tys. stracił Panasonic (spadek na poziomie 4%). Nieco mniej Amica (ponad 3 tys. fanów, spadek na poziomie 3%) oraz Beko (1%).

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • urik 2017-11-19 17:17:05

    Jesli chodzi o ME to nawet gdyby nie, to i tak sa mocarzami. Z malutkiej firemki tak się rozrosnąć...

  • Areq 2017-11-18 11:08:10

    Z tego co widziałem w online marketingu to chyba media expert powinno być, ale te dane to się różnią wszędzie troche

  • doubla j 2017-11-08 13:39:16

    jeśli chodzi o fejsa media expert to jest dla Polski tylko, ciekawe jak nr 1 i 2 z tego zestawienia... patrzył ktoś?

ZOBACZ WSZYSTKIE (9)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,19

  • Śr

    3,01

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10811

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane