Raport o e-commerce w Europie: Stan obecny, trendy, szanse

Autor: dlahandlu.pl 9 listopada 2017 09:58

Raport o e-commerce w Europie: Stan obecny, trendy, szanse Fot. za Shutterstock.com

Latem 2017r. zespół ShopAlike zapytał 100 partnerskich sklepów w 13 krajach Europy o ich poglądy na temat rynku e-commerce. Respondenci reprezentowali w 58 proc. e-sklepy modowo-obuwniczo-tekstylne, 26 proc. wnętrzarskie, ale także z kosmetykami, produktami urodowymi, zabawkami, sportem i outdoorem o różnej wielkości (45 proc. z nich posiada w ofercie między 1001 i 10000 produktów, 33 proc. ponad 10000, a 20 proc. od 1 do 1000).

Zadowoleni, optymistyczni, świadomi ograniczeń
Wśród barier utrudniających prowadzenie biznesu wymieniają przede wszystkim obecność dużych międzynarodowych graczy (37% ocenia ją jako znaczącą, 20% jako bardzo znaczącą), a także otoczenie prawne i podatkowe (dla 27,27% - znaczące, dla 12,12% - bardzo znaczące). Niska popularność zakupów online oraz ograniczenie technologiczne mają mniejsze znaczenie. Respondenci zidentyfikowali także główne czynniki powstrzymujące konsumentów od dokonywania zakupów online. Są to przede wszystkim: bezpieczeństwo płatności, brak fizycznego kontaktu z produktem, czy brak odpowiedniej komunikacji ze sklepem przed i po transakcji.

W pogoni za młodym konsumentem
Biorące udział w badaniu sklepy przyznają, że tzw. pokolenie milenijne to dla nich istotna grupa docelowa. Tak można bowiem wytłumaczyć podejmowane przez nich działania promocyjne. 86% z nich wskazuje na rozbudowaną obecność w mediach społecznościowych, 70% - na marketing treści (poza wideo) i na dedykowane kampanie displayowe, 62% natomiast współpracuje z influencerami. Nieco mniej popularne są wideo marketing (48%) czy własna aplikacja (37%). W mediach społecznościowych króluje Facebook (korzysta z niego 90% sklepów biorących udział w badaniu), Instagram (76%) i Twitter (41%). Wykorzystanie Snapchata deklaruje zaledwie 15% biorących udział w badaniu sklepów.

Trendy
83% biorących udział w badaniu uważa, że ich rynek podąża za obecnymi trendami, przy czym według 39% jedynie umiarkowanie. Przedstawiciele odpowiedzieli także na pytanie o trendy, które wdrażają lub planują wdrożyć w najbliższych 3 latach w swoich biznesach. 70% wskazało innowacyjne metody płatności, również 70% poszerzenie działalności na kanały offline, 65% użycie Big Data, 64% nowe opcje dostawy, a 37% chatboty do komunikacji z klientami.

Operacje transgraniczne
72% respondentów deklaruje, że prowadzi sprzedaż za granicą, a 50%, że aktywnie promuje swoje usługi na zagranicznych rynkach. Zapytani o bariery utrudniające ekspansję zagraniczną, wymieniają przede wszystkim trudności z logistyką dostaw, silną konkurencję na rynku zagranicznym, czy adaptację strony do innych języków.

Cały raport dostępny na stronie www.shopalike.pl/ecommerce-w-europie-trendy-szanse

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    12,67

  • Min

    8,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.