Raport o e-commerce w Europie: Stan obecny, trendy, szanse

Autor: dlahandlu.pl 9 listopada 2017 09:58

Raport o e-commerce w Europie: Stan obecny, trendy, szanse Fot. za Shutterstock.com

Latem 2017r. zespół ShopAlike zapytał 100 partnerskich sklepów w 13 krajach Europy o ich poglądy na temat rynku e-commerce. Respondenci reprezentowali w 58 proc. e-sklepy modowo-obuwniczo-tekstylne, 26 proc. wnętrzarskie, ale także z kosmetykami, produktami urodowymi, zabawkami, sportem i outdoorem o różnej wielkości (45 proc. z nich posiada w ofercie między 1001 i 10000 produktów, 33 proc. ponad 10000, a 20 proc. od 1 do 1000).

Zadowoleni, optymistyczni, świadomi ograniczeń
Wśród barier utrudniających prowadzenie biznesu wymieniają przede wszystkim obecność dużych międzynarodowych graczy (37% ocenia ją jako znaczącą, 20% jako bardzo znaczącą), a także otoczenie prawne i podatkowe (dla 27,27% - znaczące, dla 12,12% - bardzo znaczące). Niska popularność zakupów online oraz ograniczenie technologiczne mają mniejsze znaczenie. Respondenci zidentyfikowali także główne czynniki powstrzymujące konsumentów od dokonywania zakupów online. Są to przede wszystkim: bezpieczeństwo płatności, brak fizycznego kontaktu z produktem, czy brak odpowiedniej komunikacji ze sklepem przed i po transakcji.

W pogoni za młodym konsumentem
Biorące udział w badaniu sklepy przyznają, że tzw. pokolenie milenijne to dla nich istotna grupa docelowa. Tak można bowiem wytłumaczyć podejmowane przez nich działania promocyjne. 86% z nich wskazuje na rozbudowaną obecność w mediach społecznościowych, 70% - na marketing treści (poza wideo) i na dedykowane kampanie displayowe, 62% natomiast współpracuje z influencerami. Nieco mniej popularne są wideo marketing (48%) czy własna aplikacja (37%). W mediach społecznościowych króluje Facebook (korzysta z niego 90% sklepów biorących udział w badaniu), Instagram (76%) i Twitter (41%). Wykorzystanie Snapchata deklaruje zaledwie 15% biorących udział w badaniu sklepów.

Trendy
83% biorących udział w badaniu uważa, że ich rynek podąża za obecnymi trendami, przy czym według 39% jedynie umiarkowanie. Przedstawiciele odpowiedzieli także na pytanie o trendy, które wdrażają lub planują wdrożyć w najbliższych 3 latach w swoich biznesach. 70% wskazało innowacyjne metody płatności, również 70% poszerzenie działalności na kanały offline, 65% użycie Big Data, 64% nowe opcje dostawy, a 37% chatboty do komunikacji z klientami.

Operacje transgraniczne
72% respondentów deklaruje, że prowadzi sprzedaż za granicą, a 50%, że aktywnie promuje swoje usługi na zagranicznych rynkach. Zapytani o bariery utrudniające ekspansję zagraniczną, wymieniają przede wszystkim trudności z logistyką dostaw, silną konkurencję na rynku zagranicznym, czy adaptację strony do innych języków.

Cały raport dostępny na stronie www.shopalike.pl/ecommerce-w-europie-trendy-szanse

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,85

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane