Raport PBS: Trzy czwarte Polaków kupuje w dyskontach

Autor: www.dlahandlu.pl 26 kwietnia 2013 10:30

Raport PBS: Trzy czwarte Polaków kupuje w dyskontach

75% Polaków robi zakupy w dyskontach, 26% - wyłącznie w tej kategorii sklepów sieciowych. Biedronka jest niekwestionowanym liderem rankingu satysfakcji klientów sieci handlowych - wynika z raportu przygotowanego przez PBS.

Raport PBS „Klienci sieci handlowych" potwierdza obserwacje o zmieniającym się wizerunku i przekroju społecznym klientów sieci dyskontowych (Biedronka, Lidl, Netto, Kaufland, Aldi). Wiek, wykształcenie czy zasobność portfela kupujących w tych sklepach nie różnią się wyraźnie od tych cech klientów polskich czy zagranicznych sieci hiper - i supermarketów.

- Co czwarty Polak robi zakupy w polskich sieciach handlowych (Społem, Alma, Piotr i Paweł, Stokrotka, Polomarket, Bomi). Spośród nich najczęściej odwiedzany jest Społem. Jednocześnie jest to najniżej - obok Polomarketu - oceniana w rankingu marka. Wśród rodzimych sieci zupełnym przeciwieństwem są delikatesy Alma oraz Piotr i Paweł, które z racji swojego bardziej prestiżowego charakteru i lokalizacji w dużych miastach, nie są zbyt popularne, to jednak otrzymały bardzo wysokie oceny od swoich klientów - informują autorzy raportu.

Raport „Klienci sieci handlowych" został przygotowany na podstawie badania przeprowadzonego na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15+, n = 3204 w II połowie 2012 r.

Przypomnijmy, ostatni raport firmy Market Side informuje o tym, że w 2012 roku dyskonty utrzymały bardzo wysokie tempo ekspansji (plus 344 sklepy, dynamika 13 proc.), przy dość stabilnym, dojrzałym rynku hipermarketów. Bardzo duże nasycenie dyskontami zauważalne jest w małych miastach (5,8 tys. mieszkańców na 1 sklep dyskontowy w miastach do 20 tys. mieszkańców). Jak informuje firma, ponad połowa (51 proc.) dorosłej ludności Polski ma dyskont w zasięgu do 1 km. Na wzrost konkurencji ze strony dyskontów szczególnie narażone mogą być sieci supermarketów skoncentrowane w dużych miastach: Alma, Piotr i Paweł, Marcpol czy Simply Market.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,65

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.