Raport: Polscy internauci najczęściej klikają w reklamy żywności i napojów

Autor: Gemius 28 sierpnia 2017 10:59

W Polsce współczynnik klikalności reklam internetowych w pierwszej połowie 2017 roku wyniósł 0,66 proc., czyli utrzymał poziom porównywalny do tego samego okresu 2016 roku. W 70 proc. kampanii reklamowych wykorzystywano standardowe formaty reklamy, czyli banery. Formaty rich media wystąpiły w 39 proc. kampanii w Polsce. 71 proc. emisji reklam pojawiało się Polakom na komputerach stacjonarnych, 25 proc. na smartfonach, a 4 proc. oglądali na tabletach. Najczęściej klikanymi przez nich reklamami były te, które przygotowali producenci żywności i napojów (CTR 1,20 proc.) - wynika z raportu Gemiusa gemiusAdMonitor.

Raport Gemius – gemiusAdMonitor – prezentuje szczegółowe dane na temat reklamy internetowej w 13 krajach Europy Środkowej i Wschodniej (w Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Mołdawii, Polsce, Rumunii, na Słowacji, w Turcji, na Ukrainie oraz Węgrzech). 

─ Na uwagę zasługuje wskaźnik viewability zestawiony w podziale na regular baner oraz richmedia. Pomimo większego potencjału rich media w przyciąganiu uwagi konsumentów w postaci wideo i dźwięku, ten format uzyskuje nieco niższe wskaźniki viewability niż zwykłe baner reklamowe. Wynika to z faktu, że formaty richmediowe częściej są umieszczane w górnym slocie reklamowym ─ komentuje Łukasz Pytlewski, MEC Analytics and Insight.

─ Jednocześnie większa waga takich kreacji powoduje, że dłużej się ładują i wyświetlają, kiedy użytkownik konsumuje treści w dalszej części strony. Warto też zwrócić na rosnący trend w poziomie średniego wskaźnika CTR. Nie jest on zaskoczeniem biorąc pod uwagę fakt, że domy mediowe starają się często optymalizować kampanii kampanie kupowane w modelu CPM również pod kątem wolumenu klików. Upowszechnienie rozwiązań analitycznych z zakresu modelowania atrybucji powoduje, że również działania wizerunkowe są ewaluowane pod kątem ich wpływu na wolumen konwersji online. Na rosnący trend wskaźnika CTR wpływa również coraz większy wolumen reklam emitowanych na urządzeniach mobilnych, które w tym zakresie posiadają przewagę na środowiskiem desktop ─ dodaje Pytlewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,50

  • Śr

    3,37

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane