Raport: Reklamodawcy powinni zawalczyć o pokolenie 55+. To lojalni odbiorcy telewizyjni

Autor: dlahandlu.pl 22 listopada 2017 12:27

Generacja silver tsunami to osoby powyżej 55 roku życia. Reklamodawcy i nadawcy mediowi zdecydowanie powinni pochylić się nad zainteresowaniem swoją ofertą i ramówką osoby, które zbliżają się, albo znajdują się w wieku emerytalnym. Firma Nielsen opracowała raport pt. Silver generation w mediach i na zakupach, z którego jasno wynika, że pokolenie 55+ to najbardziej lojalni widzowie TV, aktywnie konsumujący media.

Silver tsunami to dojrzali odbiorcy, którzy zakończyli lub też zbliżają się do zakończenia swojej kariery zawodowej. Ludzie Ci posiadają pieniądze i czas. Obie te wartości są cenne dla rynku mediowego, reklamowego i sprzedażowego, który zdaje się, że zapomniał o potencjale i sile drzemiącej w srebrnym tsunami. Nielsen opracował raport, w którym obala stereotyp jakoby 55+ stanowiło grupę nienadążającą za mediami, do tego wykluczoną cyfrowo.

W kierunku generacji starszych odbiorców swoje kroki jako pierwsi powinni skierować nadawcy telewizyjni. Z raportu jasno wynika, że aż 95% spośród silversów, uważa, że to właśnie TV dostarcza zaufanej i wartościowej wiedzy o świecie

Z raportu wynika również, że na tle innych generacji silver tsunami niechętnie ogląda swoje ulubione programy telewizyjne w formie online. Tylko 4% wśród nich zadeklarowało, że korzysta z internetu, aby zobaczyć program nadawany w TV. 

Raport Nielsena wykazał, że silversi bardzo lubią chodzić do kina i co najważniejsze, nie są w tym zakresie oszczędni - chętnie wydają gotówkę zarówno na bilety, jak i na barek kinowy. Srebrne tsunami to 11% widowni kinowej (głównie w dużych miastach). W kinie silvers wydaje około 53 zł i zazwyczaj jest pozytywnie nastawiony do reklam. 

Nielsen w raporcie przygotował opracowanie danych dotyczących nadprogramowej gotówki posiadanej przez silver tsunami. 32% ankietowanych przyznało, że wolne środki najchętniej przeznacza na wyjazdy, wakacje i podróże. Jest to jasny przekaz do firm oferujących usługi w tym zakresie. Reklamy wakacji powinny być skierowane również do starszej generacji, która z przyjemnością przeznaczy na nie swoje finansowe aktywa. Na drugim miejscu silversi wskazali spłacanie kart kredytowych, długów i rat. Trzecie miejsce to remonty domu, dekoracje i ulepszanie gospodarstwa domowego. Ważną wiadomością jest fakt, że srebrne tsunami w niewielkim zakresie zainteresowane jest zakupem nowych sprzętów technologicznych (5%), inwestowaniem w fundusze emerytalne (4%) i fundusze inwestycyjne lub akcje (5%).

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,67

  • Min

    2,57

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.