Raport: Reklamodawcy powinni zawalczyć o pokolenie 55+. To lojalni odbiorcy telewizyjni

Autor: dlahandlu.pl 22 listopada 2017 12:27

Generacja silver tsunami to osoby powyżej 55 roku życia. Reklamodawcy i nadawcy mediowi zdecydowanie powinni pochylić się nad zainteresowaniem swoją ofertą i ramówką osoby, które zbliżają się, albo znajdują się w wieku emerytalnym. Firma Nielsen opracowała raport pt. Silver generation w mediach i na zakupach, z którego jasno wynika, że pokolenie 55+ to najbardziej lojalni widzowie TV, aktywnie konsumujący media.

Silver tsunami to dojrzali odbiorcy, którzy zakończyli lub też zbliżają się do zakończenia swojej kariery zawodowej. Ludzie Ci posiadają pieniądze i czas. Obie te wartości są cenne dla rynku mediowego, reklamowego i sprzedażowego, który zdaje się, że zapomniał o potencjale i sile drzemiącej w srebrnym tsunami. Nielsen opracował raport, w którym obala stereotyp jakoby 55+ stanowiło grupę nienadążającą za mediami, do tego wykluczoną cyfrowo.

W kierunku generacji starszych odbiorców swoje kroki jako pierwsi powinni skierować nadawcy telewizyjni. Z raportu jasno wynika, że aż 95% spośród silversów, uważa, że to właśnie TV dostarcza zaufanej i wartościowej wiedzy o świecie

Z raportu wynika również, że na tle innych generacji silver tsunami niechętnie ogląda swoje ulubione programy telewizyjne w formie online. Tylko 4% wśród nich zadeklarowało, że korzysta z internetu, aby zobaczyć program nadawany w TV. 

Raport Nielsena wykazał, że silversi bardzo lubią chodzić do kina i co najważniejsze, nie są w tym zakresie oszczędni - chętnie wydają gotówkę zarówno na bilety, jak i na barek kinowy. Srebrne tsunami to 11% widowni kinowej (głównie w dużych miastach). W kinie silvers wydaje około 53 zł i zazwyczaj jest pozytywnie nastawiony do reklam. 

Nielsen w raporcie przygotował opracowanie danych dotyczących nadprogramowej gotówki posiadanej przez silver tsunami. 32% ankietowanych przyznało, że wolne środki najchętniej przeznacza na wyjazdy, wakacje i podróże. Jest to jasny przekaz do firm oferujących usługi w tym zakresie. Reklamy wakacji powinny być skierowane również do starszej generacji, która z przyjemnością przeznaczy na nie swoje finansowe aktywa. Na drugim miejscu silversi wskazali spłacanie kart kredytowych, długów i rat. Trzecie miejsce to remonty domu, dekoracje i ulepszanie gospodarstwa domowego. Ważną wiadomością jest fakt, że srebrne tsunami w niewielkim zakresie zainteresowane jest zakupem nowych sprzętów technologicznych (5%), inwestowaniem w fundusze emerytalne (4%) i fundusze inwestycyjne lub akcje (5%).

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,69

  • Śr

    6,18

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane