Raport: Różnice w cenach w e-sklepach sięgają nawet kilkuset procent

Autor: dlahandlu.pl 11 grudnia 2016 11:25

Raport: Różnice w cenach w e-sklepach sięgają nawet kilkuset procent Fot. Shutterstock

Blisko 40 proc. pieniędzy przeznaczonych w tym roku na prezenty zostawimy w e-sklepach. Tymczasem różnice w cenach pojedynczych produktów sięgają nawet kilkuset procent - wynika z badania "Świąteczny barometr cenowy" przeprowadzonego przez Deloitte, Dealavo i Google.

Według autorów analizy "aż 37 proc. budżetu przeznaczonego na prezenty zostawimy w tym roku w sklepach internetowych", bo w powszechnej opinii atutem "e-commerce są atrakcyjne ceny i promocje".

Tymczasem, jak pokazała analiza ofert 800 sklepów internetowych, "różnice w cenach pomiędzy nimi są naprawdę duże".

Przeczytaj także:

Badanie objęło dziesięć najpopularniejszych produktów świątecznych promowanych i wyszukiwanych w Google oraz w jednej z porównywarek cenowych. Wzięto pod uwagę kategorie takie jak: gry, konsole, drobne AGD, kosmetyki, książki, muzyka, perfumy, gry planszowe, słodycze, smartfony, telewizory, zabawki oraz zegarki. Pogrupowano je w koszyki odpowiadające profilom zakupowym klientów.

Rozbieżności w cenach zależą od kategorii produktów. Przykładowo, tego samego dnia (28 listopada br.) woda perfumowana renomowanej marki w jednym ze sklepów internetowych kosztowała 134,89 zł, a w innym - 359 zł. Różnica wynosiła więc ponad 160 proc. W przypadku smartfonów jeden z najpopularniejszych kosztował w najtańszym sklepie 1240 zł, a w najdroższym - 2460 zł.

"Te rozbieżności w cenach pokazują, że producenci mają umiarkowany wpływ na to, jak kształtują się ceny ich produktów na rynku, szczególnie jeżeli chodzi o e-commerce" - ocenia, cytowany w opracowaniu, Mariusz Chmurzyński z Deloitte.

Z badania analizującego świąteczne zwyczaje Polaków wynika też, że w tym roku 23 proc. respondentów kupiło prezenty już w listopadzie, a 33 proc. wybierze się na zakupy w pierwszej połowie grudnia. "Paradoksalnie część konsumentów, licząc na wyprzedaże, decyduje się na zakup prezentów świątecznych zaraz po świętach i wręcza je w okresie noworocznym" - zauważa Magdalena Jończak z Deloitte.

"Trzeba jednak pamiętać, że cena to nie wszystko. W przypadku sklepów internetowych i oferowanych przez nie produktów równie ważna jest szybkość i kompletność informacji o zamówieniu, koszty transportu, terminy i formy dostaw oraz subiektywna znajomość marki i jej renoma. (...) Te wszystkie czynniki budujące tzw. Customer Experience powinny być brane pod uwagę przez klientów dokonujących przed świętami zakupów online" - radzi Magdalena Jończak.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8910

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.