Raport: Smartfony są kluczowym urządzeniem w zakupach cross-device

Autor: dlahandlu.pl 9 marca 2017 12:30

Criteo S.A., firma technologiczna zajmująca się marketingiem efektywnościowym, ogłosiła raport State of Cross-Device Commerce. Analiza pokazuje zwyczaje zakupowe konsumentów w drugiej połowie 2016 roku i przedstawia prognozy dla globalnej sprzedaży cross-device.

Klienci na swojej ścieżce zakupowej korzystają z wielu urządzeń, dlatego marketerzy powinni brać pod uwagę potencjalny wysoki wskaźnik ad waste przy zakupach cross-device, jeśli ich pomiar nie jest dokładny i skalowalny. Przejście do podejścia ukierunkowanego na użytkownika, które wykorzystuje zaawansowane narzędzia pomiarowe cross-device pozwoli na dokładne zidentyfikowanie zachowania konsumenta i pełny wgląd w jego doświadczenie zakupowe.

W Polsce, w przypadku 42% wszystkich zakupów mobile i 37% zakupów z poziomu desktopu, w ścieżce zakupowej wykorzystano przynajmniej jedno dodatkowe urządzenie. 25% klientów cross-device w Polsce przeglądało produkty na smartfonie, niezależnie od urządzenia, na którym sfinalizowano zakupy.

Na różnych urządzeniach ścieżka zakupowa klienta jest dynamiczna, ale mobile wykazuje większy wskaźnik transakcji z wyższą od przeciętnej wielkością zamówienia. Najważniejsze dane wzrostu mobile dla IV kwartału 2016 obejmują: udział urządzeń mobilnych w handlu eCommerce w Polsce wynosi 17%; 75% transakcji mobile w Polsce zostało sfinalizowanych na smartfonach, a 25% na tabletach; w skali globalnej: sprzedawcy z branży fashion i dóbr luksusowych utrzymują największy udział w transakcjach mobilnych, na poziomie 41%. Sprzedawcy towarów sportowych uplasowali się na drugim miejscu – odnotowując równocześnie najwyższy, 30-procentowy wzrost zakupów z poziomu urządzeń mobilnych.

Powiedzenie "Przeglądaj na smartfonie, kupuj na komputerze" jest już nieaktualne. Obecnie konsumenci sięgają po smartfony zarówno przeglądając produkty jak i kupując, co czyni te urządzenia jeszcze bardziej znaczącymi dla sprzedawców.
Udział poszczególnych urządzeń w transakcjach cross-device w Polsce w branży retail: smartfon 42%, tablet 41%, desktop 37%. 68% transakcji mobilnych jest dokonywana w systemie Android, a 32% w systemie iOS.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10487

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748653

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane