Raport: Wielokanałowość to już konieczność, ale wciąż trzeba się wyróżnić

Autor: dlahandlu.pl 11 października 2016 10:50

Dane z raportu „E-commerce w Polsce 2016” mówią więc same za siebie: wielokanałowość w sprzedaży to już konieczność. Tymczasem z badania porównywarki cen idealo przeprowadzonego w kwietniu 2016 roku wynika, że omnichannel jest już standardem. Aż 93% ze 100 najpopularniejszych sprzedawców współpracujących z idealo w Polsce już oferuje sprzedaż wielokanałową. Co więcej, 46% z nich oprócz witryny sklepu internetowego oddaje do dyspozycji klientów nawet dwa inne kanały.

Nie oznacza to jednak, że polscy sprzedawcy mogą osiąść na laurach i uznać strategię omnichannel za zrealizowaną. Wręcz przeciwnie – w sytuacji, gdy niemal wszystkie sklepy docierają do klientów za pośrednictwem wielu innych kanałów, trzeba się na tym tle wyróżnić. Z analizy idealo wynika bowiem, że wiele z możliwości omnichannel mimo ogromnego potencjału zostało przez sprzedawców zapomnianych. Jak przygotować wyjątkową i skuteczną wielokanałowość w e-commerce?

Według raportu „E-commerce w Polsce 2016” już aż 61% respondentów rozpoczyna zakupy na smartfonie, a finalizuje je na komputerze stacjonarnym lub laptopie. Jest to odsetek, który powinien szczególnie przemówić do wyobraźni sprzedawców. Tymczasem z analizy idealo wynika, że z tym trendem polskie sklepy wciąż jeszcze mają problemy. Większość z nich posiada responsywną (41%) lub mobilną wersję (23%) swojej witryny. To jednak wciąż za mało. Podczas zakupów w Internecie konsumenci borykają się bowiem z wieloma problemami, wśród których często wymieniane jest niewygodne wypełnianie formularzy, niedostosowanie strony do zakupów na urządzeniach mobilnych, za mała wielkość czcionki, za składający się ze zbyt wielu etapów check out lub niewygodny sposób płatności. 35% konsumentów wytyka sklepom brak aplikacji mobilnej, co potwierdza badanie idealo. Zaledwie po 11% sprzedawców oferuje swoim klientom aplikację na Androida i/lub iOS.

Aplikacja może być przy tym sposobem na poradzenie sobie z problemami, na które narzekają konsumenci. Dopasowane do smartfonów lub tabletów oprogramowanie ułatwia klientom poruszanie się po sklepie, co pozytywnie wpływa na konwersję. Jednak sama aplikacja to nie wszystko. Oprócz zakupów musi ona oferować dodatkową korzyść, która zachęci użytkowników do jej pobrania i regularnego używania. Możliwości jest wiele. Z jednej strony może być to lista zakupów, z której można korzystać również w supermarkecie, z drugiej zaś – feed z ciekawymi informacjami dotyczącymi branży, w której prowadzona jest sprzedaż. Odważnym pomysłem może być też próba stworzenia społeczności klientów, dzielących się doświadczeniami dotyczącymi zakupu i użytkowania nabytych w sklepie produktów bądź udostępniająca zdjęcia swoich stylizacji lub przepisów kulinarnych. Takie rozwiązanie, choć ryzykowne, może być również okazją do pozyskania nowych klientów.

Choć wciąż 81% konsumentów dokonuje zamówień na laptopach, zaś 57% na komputerach stacjonarnych, już 41% wybiera w tym celu smartfona, natomiast w 24% przypadków jest to tablet. Tendencja ta wciąż rośnie, więc nie powinna ona ujść uwadze sprzedawców.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,13

  • Śr

    5,99

  • Min

    3,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9044
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane