Raport: Wielokanałowość to już konieczność, ale wciąż trzeba się wyróżnić

Autor: dlahandlu.pl 11 października 2016 10:50

Dane z raportu „E-commerce w Polsce 2016” mówią więc same za siebie: wielokanałowość w sprzedaży to już konieczność. Tymczasem z badania porównywarki cen idealo przeprowadzonego w kwietniu 2016 roku wynika, że omnichannel jest już standardem. Aż 93% ze 100 najpopularniejszych sprzedawców współpracujących z idealo w Polsce już oferuje sprzedaż wielokanałową. Co więcej, 46% z nich oprócz witryny sklepu internetowego oddaje do dyspozycji klientów nawet dwa inne kanały.

Nie oznacza to jednak, że polscy sprzedawcy mogą osiąść na laurach i uznać strategię omnichannel za zrealizowaną. Wręcz przeciwnie – w sytuacji, gdy niemal wszystkie sklepy docierają do klientów za pośrednictwem wielu innych kanałów, trzeba się na tym tle wyróżnić. Z analizy idealo wynika bowiem, że wiele z możliwości omnichannel mimo ogromnego potencjału zostało przez sprzedawców zapomnianych. Jak przygotować wyjątkową i skuteczną wielokanałowość w e-commerce?

Według raportu „E-commerce w Polsce 2016” już aż 61% respondentów rozpoczyna zakupy na smartfonie, a finalizuje je na komputerze stacjonarnym lub laptopie. Jest to odsetek, który powinien szczególnie przemówić do wyobraźni sprzedawców. Tymczasem z analizy idealo wynika, że z tym trendem polskie sklepy wciąż jeszcze mają problemy. Większość z nich posiada responsywną (41%) lub mobilną wersję (23%) swojej witryny. To jednak wciąż za mało. Podczas zakupów w Internecie konsumenci borykają się bowiem z wieloma problemami, wśród których często wymieniane jest niewygodne wypełnianie formularzy, niedostosowanie strony do zakupów na urządzeniach mobilnych, za mała wielkość czcionki, za składający się ze zbyt wielu etapów check out lub niewygodny sposób płatności. 35% konsumentów wytyka sklepom brak aplikacji mobilnej, co potwierdza badanie idealo. Zaledwie po 11% sprzedawców oferuje swoim klientom aplikację na Androida i/lub iOS.

Aplikacja może być przy tym sposobem na poradzenie sobie z problemami, na które narzekają konsumenci. Dopasowane do smartfonów lub tabletów oprogramowanie ułatwia klientom poruszanie się po sklepie, co pozytywnie wpływa na konwersję. Jednak sama aplikacja to nie wszystko. Oprócz zakupów musi ona oferować dodatkową korzyść, która zachęci użytkowników do jej pobrania i regularnego używania. Możliwości jest wiele. Z jednej strony może być to lista zakupów, z której można korzystać również w supermarkecie, z drugiej zaś – feed z ciekawymi informacjami dotyczącymi branży, w której prowadzona jest sprzedaż. Odważnym pomysłem może być też próba stworzenia społeczności klientów, dzielących się doświadczeniami dotyczącymi zakupu i użytkowania nabytych w sklepie produktów bądź udostępniająca zdjęcia swoich stylizacji lub przepisów kulinarnych. Takie rozwiązanie, choć ryzykowne, może być również okazją do pozyskania nowych klientów.

Choć wciąż 81% konsumentów dokonuje zamówień na laptopach, zaś 57% na komputerach stacjonarnych, już 41% wybiera w tym celu smartfona, natomiast w 24% przypadków jest to tablet. Tendencja ta wciąż rośnie, więc nie powinna ona ujść uwadze sprzedawców.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,00

  • Śr

    9,32

  • Min

    5,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.