Regis: Na rynku widoczne jest rozciąganie oferty pod względem ceny i jakości w górę

www.portalspozywczy.pl 13 lutego 2015 17:40

Ostatnio Biedronka wprowadziła markę premium La Speciale. Lidl w swej ofercie posiada De Luxe a Tesco rozwija markę premium Tesco Finset. Dla marek premium detaliści poszukują różnego pozycjonowania, wprowadzając do swej oferty unikatowe produkty, wysokiej jakości przyciągając tym klienta o wyższych wymaganiach i z zasobniejszym portfelem - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Magdalena Nowak, dyrektor ds. marketingu firmy Regis.

- Czy to prawda, że lojalność polskich konsumentów wobec detalistów jest coraz niższa?

- Rzeczywiście, lojalność klienta w stosunku do detalistów jest obecnie niska. Cena jest nadal ważnym czynnikiem podczas podejmowania decyzji o zakupie, jednak od kilku lat dla konsumentów coraz większe znaczenie ma jakość produktu, jakość obsługi klienta, oraz różnorodność asortymentowa w sklepie. Klienci poszukują produktów dobrej jakości po atrakcyjnej dla nich cenie. Trend smart shoppingu wciąż się utrzymuje. Odpowiedzią na powyższy trend jest pozycja „good value" - najszybciej rozwijający się obecnie segment cenowy.

- Jak w związku z tym zmienia się oferta w sklepach?

- Widoczne jest rozciąganie oferty pod względem ceny i jakości w górę. Do promocji cenowych i strategii typu „loss leader", czyli sprzedaży wybranych pozycji poniżej kosztów zakupu, zostaliśmy już przyzwyczajeni przez takich detalistów jak: Lidl, Biedronka czy Auchan i Tesco. To są strategie znane na rynku polskim od lat a wciąż skuteczne. Nie można jednak pominąć dbałości o jakość i szerokość oferty.

Ostatnio Biedronka wprowadziła markę premium La Speciale. Lidl w swej ofercie posiada De Luxe a Tesco rozwija markę premium Tesco Finset. Dla marek premium detaliści poszukują różnego pozycjonowania, wprowadzając do swej oferty unikatowe produkty, wysokiej jakości przyciągając tym klienta o wyższych wymaganiach i z zasobniejszym portfelem.

Bardzo często marki premium sektora spożywczego reprezentowane są przez produkty regionalne, tzw. TFP, czyli typical food product, oraz bio lub eko. Przykładem kampanii reklamowej na bazie europejskich typical food product jest kampania sieci Lidl. Posiadanie i, co najważniejsze dopracowanie się w ofercie tego typu produktów jest szansą dla mniejszych producentów żywności, firm lokalnych - co już potwierdzają półki w sieciach FMCG.

- Czy jakiś konkretny koncept zasługuje w tym kontekście na wyróżnienie?

- Na wyróżnienie zasługuje tutaj koncept Tesco i ich propozycja w kategorii wędlin. Sieć prezentuje wyroby regionalnych producentów, oraz linię Skarby Regionów, oczywiście tylko w ramach polskiego rynku. Podobną koncepcję stosowała też sieć Alma. Należy podkreślić, że nie stanowi to oferty mainstreamowej. Warto również wspomnieć, że detaliści równocześnie rozszerzają asortyment z kategorii „non-food". Tesco i Lidl mocną inwestują w reklamę swoich marek odzieżowych.Coraz popularniejsze stają się zakupy w sklepach osiedlowych, w kontrze do dużych zakupów w handlu wielkopowierzchniowym. Czy trend "proximity" wpływa na strategie produktowe producentów żywności?



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,34

  • Min

    0,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9392

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.