Regulacje prawne i kwestie administracyjne wyzwaniem dla e-przedsiębiorców

Autor: dlahandlu.pl 9 lutego 2017 09:25

– Największym wyzwaniem dla e-przedsiębiorców, którzy rozważają prowadzenie sprzedaży transgranicznej stanowią regulacje prawne oraz kwestie administracyjne. Częste modyfikacje przepisów nie sprzyjają pewności działania w e-handlu i uniemożliwiają długofalowe inwestowanie. W swoich działaniach na rzecz rozwoju silnej e-gospodarki e-Izba priorytetowo traktuje kwestie niwelowania barier prawnych utrudniających ten rozwój, poprzez silną aktywność legislacyjną oraz edukacyjną – mówi Patrycja Sass- Staniszewska, prezes zarządu, Izba Gospodarki Elektronicznej.

Handel transgraniczny to zdecydowanie jedno z najciekawszych i bardzo dynamicznie rozwijających się zjawisk w branży e-commerce na całym świecie. Spójrzmy na dane dotyczące Polski. Jak wynika z niedawno opublikowanego raportu e-Izby - “Płatności cyfrowe 2016” - 27 proc. osób biorących udział w badaniu w ciągu ostatnich 12 miesięcy dokonała zakupu produktu lub usługi od zagranicznego dostawcy. Przewiduje się, że globalny rynek handlu cross-border do 2020 r. będzie rósł ok. 27 proc. rok do roku. Obecnie polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych. Biorąc jednak pod uwagę dynamikę rozwoju handlu transgranicznego - to będzie się zmieniać.

Wchodząc na kolejne rynki niezbędne jest zaplanowanie wszelkich działań m.in. logistycznych czy marketingowych z uwzględnieniem lokalnej specyfiki. Program warsztatów Szkoły Gospodarki Cyfrowej poświęconych handlowi transgranicznemu kompleksowo porusza kluczowe dla e-commerce aspekty związane z prowadzeniem sprzedaży cross - border, dzięki którym przedsiębiorcy zyskają unikalną wiedzę i praktyczne spojrzenie na transgraniczny rozwój biznesu.

- Zwiększenie ekspansji zagranicznej oraz skali eksportu jest obopólnie korzystne - dla firm jak i gospodarki. E-commerce może być podstawowym lub uzupełniającym kanałem zbytu. Handel elektroniczny, zwłaszcza transgraniczny, daje możliwości dotarcia do zupełnie nowych grup konsumentów, ale także nowoczesne narzędzia zarządzania relacjami z klientem - mówi Sebastian Christow, dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Rozwoju.

 30 marca w siedzibie Ministerstwa Rozwoju odbędą się warsztaty z zakresu handlu transgranicznego w ramach prowadzonej przez e-Izbę Szkoły Gospodarki Cyfrowej. Program warsztatów został opracowany zarówno z myślą o przedsiębiorcach z branży e-commerce, którzy rozważają ekspansję na zagranicznych rynkach, jak i tych, którzy już prowadzą sprzedaż transgraniczną. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,40

  • Śr

    4,89

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8820

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane