Rekordowe przychody w e-sklepach po Black Friday i Dniu Darmowej Dostawy

Autor: dlahandlu.pl 1 grudnia 2016 10:21

Black Friday, Cyber Monday i Dzień Darmowej Dostawy to najlepsze dni roku pod względem przychodów – podsumowuje kilkudniowe wyprzedaże platforma sklepów internetowych Shoper. Piątek przyniósł dwa razy więcej przychodów, wtorek – dwa razy więcej transakcji niż średnia z 2016 roku.

Black Friday, Cyber Monday i Dzień Darmowej Dostawy pod względem przychodów były kolejno najlepszym piątkiem, poniedziałkiem i wtorkiem roku. W trakcie zakupowego maratonu największym powodzeniem cieszyły się piątkowe wyprzedaże. Black Friday był najlepszym dniem w 2016 roku pod względem przychodów - przychody 25 listopada były o 93 proc. wyższe niż średnia przychodów z wszystkich dni w 2016. Za nim plasuje się Dzień Darmowej Dostawy z przychodami wyższymi o 83 proc., na trzecim miejscu natomiast Cyber Monday – z przychodami wyższymi o 78 proc.

Jeśli chodzi o liczbę transakcji kolejność się zmienia: najwięcej zakupów w sklepach korzystających z platformy Shoper odbyło się w Dzień Darmowej Dostawy – o 105 proc. więcej niż średnia z ostatniego półrocza. Cyber Monday był 3. co do liczby transakcji dniem w tym roku, a Black Friday – 4. W poniedziałek sklepy odnotowały liczbę transakcji wyższą o 75 proc, a w piątek o 71 proc. Z tego zestawienia wynika, że najatrakcyjniej wypadł dla sklepów Black Friday – chociaż odbyło się podczas tego dnia najmniej transakcji, przyniosły one najwięcej przychodów. Średnia wartość zamówienia wzrosła w Black Friday o 5 proc. a w Cyber Monday o 4 proc., natomiast w Dniu Darmowej Dostawy zmalała o 10 proc.

Przeczytaj także:

- Mniejsze kwoty w Dniu Darmowej Dostawy nie dziwią, to moment, kiedy klienci wykorzystują okazję do zrobienia mniejszych zakupów bez dodatkowych kosztów. Sklepom rekompensuje ten koszt duża liczba zamówień – wyjaśnia Tomasz Tybon, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Dreamcommerce, dostawcy oprogramowania gotowych sklepów internetowych Shoper. – Wyniki ostatnich dni pokazują, że e-sprzedawcy świetnie wykorzystali zakupowe okazje i działania promocyjne. Wielu z nich po prostu połączyło te kilka dni w jedna promocję, która trwała od piątku aż do wtorku – dodaje.

Jak podaje Shoper, największą popularnością w czasie promocji cieszyły się sklepy z odzieżą, ale swój dzień miały również sklepy ze sprzętem elektronicznym i artykułami pasmanteryjnymi. Co ciekawe największy ruch sklepy odnotowały w tych samych godzinach – w piątek i poniedziałek o 20:40, we wtorek 10 minut później.

Zwiększony ruch w e-sklepach przełożył się także na ruch u dostawców. - Odbiciem znakomitych wyników sprzedawców online jest znaczący wzrost obciążenia operatorów logistycznych, którzy muszą poradzić sobie z obsługą większej liczby przesyłek – mówi Tim Potočnik, współzałożyciel i prezes firmy Eurosender, internetowej platformy do zamawiania usług kurierskich na terenie Unii Europejskiej. - Tylko w Czarny Piątek liczba zamówień złożonych na usługi kurierskie za pośrednictwem witryny Eurosender.com wzrosła o ok. 140 proc. w porównaniu z liczbą zamówień w inne dni.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,30

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8910

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.