Rekordowy Czarny Piątek w handlu internetowym

Autor: PAP 28 listopada 2015 11:48

Tegoroczny "Czarny piątek" (Black Friday) w USA był rekordowy pod względem zakupów przez Internet. Pierwszy piątek po Dniu Dziękczynienia uznawany jest za początek sezonu zakupów przed świętami Bożego Narodzenia.

By zdobyć klientów, w tym dniu sieci handlowe wprowadzają największe promocje. To dla sektora handlowego i producentów okazja do poprawy wyników sprzedaży.

W tym roku tłumy w sklepach były nieco mniejsze niż zazwyczaj - ocenia agencja EFE. Jednak już w czwartek padł z okazji "Czarnego piątku" rekord sprzedaży przez internet; wydano ponad 1,7 mld dolarów, czyli o 25 proc. więcej niż w ubiegłym roku - wynika z danych zbieranych w czasie rzeczywistym przez Adobe Digital Index. Duży wzrost wykazały jak dotąd zwłaszcza transakcje przez telefony komórkowe; stanowiły one 22 proc. wszystkich zakupów, a w 2014 roku - 14 proc.

Tradycyjnie w Stanach Zjednoczonych czwartkowy Dzień Dziękczynienia spędza się w rodzinie, a w piątki wyrusza się na poszukiwanie okazji w sklepach. Widać jednak, że zwyczaj ten od kilku lat się zmienia - pisze EFE. Jeszcze przed południem w czwartek Amerykanie wydali ok. 500 mln dolarów - o 100 mln więcej niż o tej samej godzinie rok wcześniej.

Najpopularniejszymi produktami były tradycyjnie urządzenia elektroniczne i zabawki, kupowane z myślą o nadchodzących świętach Bożego Narodzenia.

Choć nie ma jeszcze oficjalnych danych, ośrodek badań rynku Forrester szacował, że w sumie w tym roku Amerykanie wydadzą z okazji "Czarnego piątku" ok. 95,5 mld dolarów - o 11 proc. więcej niż w zeszłym roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8477

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.